ارتقاء مدرک کارشناسی ارشد به دکتری

ارتقای PhD زمانی است که دانشجویان جدید دکترا که در ابتدا برای مدرک کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند به وضعیت یک کاندیدای دکترا منتقل می شوند. این فرآیند در بریتانیا رایج است، اما گاهی اوقات در کشورهای دیگر نیز رخ می دهد. معمولاً شامل یک امتحان رسمی یا “ارتقای viva” در پایان سال اول است .

ارتقاء دکترا مرحله مهمی در دکتری شما است . این صفحه با جزئیات بیشتری به ارتقای مقطع کارشناسی ارشد به دکتری می پردازد، روند آزمون و ارزیابی را توضیح می دهد، و چند نکته برای راهنمایی شما ارائه می دهد .

ارتقاء دکترا چیست ؟

اکثر دانشجویان دکترا برنامه های خود را برای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه (MPhil) شروع می کنند. همانطور که از نام آن پیداست، این یک مدرک تحقیقاتی در سطح کارشناسی ارشد است. هنگامی که شرایط تحصیلی موسسه انتخابی خود را برآورده کردید ، از ثبت نام کارشناسی ارشد به وضعیت یک کاندیدای کامل دکترا ارتقا خواهید یافت .

این فرآیند بسته به موسسه شما می‌تواند نام‌های مختلفی داشته باشد: ممکن است به عنوان «بررسی تأیید»، «ارتقای کارشناسی ارشد»، «ارتقای دکترا» یا «انتقال دکترا» نامیده شود. اینها معمولاً همه به یک فرآیند اشاره دارند .

مطالعه بین المللی
فرآیند ارتقاء MPhil که در این صفحه توضیح داده شده است در دانشگاه های انگلستان رایج است. کشورهای دیگر ممکن است نوع مشابهی از ارزیابی یا فرآیند “تأیید” را برای دانشجویان در مقطع دکترا داشته باشند. می توانید اطلاعات بیشتری را در راهنمای ما برای تحصیل دکترا در خارج از کشور بیابید.

ارتقاء دکترا چه زمانی است ؟
موسسات مختلف مقررات متفاوتی برای مدت زمان ثبت نام در MPhil و زمان تکمیل ارتقاء خواهند داشت . بهتر است مستقیماً با دانشگاه مورد نظر خود چک کنید .

مقررات مختلفی برای دانشجویان تمام وقت و پاره وقت وجود دارد:

تمام وقت – معمولاً دانشجویان تمام وقت باید حداقل به مدت ۹ ماه در MPhil ثبت نام کنند و باید ارتقاء را قبل از ۱۲ تا ۱۸ ماه تکمیل کنند.
پاره وقت – دانشجویان پاره وقت باید حداقل ۱۵ ماه در MPhil ثبت نام کرده و باید ارتقاء را قبل از ۱۸ تا ۲۴ ماه تکمیل کنند.
اکثر موسسات به دانش آموزان دو فرصت برای قبولی در ارزیابی ارتقاء ارائه می دهند. ارزیابی اولیه و بازنگری بازبینی باید ظرف شش ماه پس از ارزیابی اولیه تکمیل شود.

ارتقاء موفقیت آمیز MPhil
اگر با ارتقای موفقیت آمیز از کارشناسی ارشد به یک دکترا منتقل شوید، معمولاً به این معنی نیست که مدرک کارشناسی ارشد به شما اعطا می شود. MPhil مستقل یک مدرک تحقیقاتی جداگانه با فرآیند ارزیابی خاص خود است، شما می توانید در FindAMasters جای خالی MPhil را جستجو کنید.

ارتقا شامل چه مواردی می شود؟
ارتقای شما معمولاً توسط هیئتی از ارزیابان انجام می شود. این احتمالاً شامل شخص مسئول مدیریت برنامه دکتری شما (مدیر فارغ التحصیل یا مدرس فارغ التحصیل) و همچنین سایر کارشناسان از گروه یا گروه تحقیقاتی شما می شود.

استاد راهنمای دکتری شما معمولاً در آزمون ارتقاء حضور خواهد داشت اما یکی از ارزیابان شما نخواهد بود.

برای ارتقاء چه چیزی را باید تکمیل کنم؟
معمولاً چندین مؤلفه در فرآیند ارتقا وجود دارد که ارزیاب یا ارزیاب ها برای تصمیم گیری در مورد نتیجه نهایی آنها را بررسی می کنند:

نظرات استاد راهنما – این می تواند یک گزارش رسمی از کاری که انجام داده اید یا نظرات کلی در مورد توانایی شما به عنوان یک محقق دکترا باشد.
گزارش ارتقای شما – یک گزارش رسمی که می نویسید، جزئیات پروژه، کار انجام شده و کاری که انجام خواهید داد. در برخی از زمینه ها، این ممکن است شامل کار پیش نویس نیز باشد (مانند فصل اول پایان نامه شما).
گزارش شما زنده – این معاینه شفاهی است که در آن از گزارش، ایده ها و هر کار انجام شده دفاع خواهید کرد.
همه این مؤلفه‌ها برای اطمینان از اینکه ارزیاب یا ارزیابان می‌توانند تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا شما می‌توانید با موفقیت پایان‌نامه دکترا را به پایان برسانید، در نظر گرفته شده‌اند.

گزارش ارتقاء کارشناسی ارشد به دکتری
مهمترین کاری که قبل از ارتقا انجام خواهید داد تهیه گزارش ارتقا خواهد بود. این منعکس کننده کارهایی است که تاکنون انجام داده اید و پتانسیل موضوع شما را به عنوان یک پروژه کامل دکترا نشان می دهد.

محتوای گزارش بسته به موسسه، بخش و رشته شما متفاوت است. با این حال، معمولاً باید بیشتر موارد زیر را پوشش دهید:

بررسی ادبیات – این موضوع ادبیات موجود را در زمینه های انتخابی و مرتبط شما در نظر می گیرد و زمینه را برای کار جدیدی که پروژه شما انجام خواهد داد فراهم می کند.
سؤال تحقیق – سؤالی که در تحقیق خود با فرضیه‌هایی که با تحقیق/شواهد پشتیبانی می‌شوند پاسخ دهید
تکنیک های تحقیق – روش شناسی پشت پروژه شما؛ تجزیه و تحلیل روش هایی که برای انجام تحقیقات خود استفاده خواهید کرد
نتایج – این می تواند یک فصل یا چند فصل کوتاه باشد که کارهایی را که در حال حاضر در راستای اهداف پایان نامه خود انجام داده اید نشان می دهد.
کار آینده – خلاصه ای از ایده ها یا برنامه زمانی کاری که در آینده برای پایان نامه خود انجام خواهید داد.
منابع – کتابشناسی شامل تمام منابعی که در گزارش خود و در طول تحقیق خود تا کنون استفاده کرده اید

ارجاع دادن
مطمئن شوید که سبک مرجع استاندارد دانشگاه و دپارتمان خود را بررسی کرده اید، زیرا ممکن است با سبکی که در مقاطع قبلی استفاده کرده اید متفاوت باشد.

ارتقاء مدرک کارشناسی ارشد به دکتری viva
PhD upgrade viva یک ارائه شفاهی است که از کار و ایده های تحقیقاتی شما دفاع می کند. viva به بخش شما اجازه می دهد تا مطمئن شود که شما تمام معیارهای ارزیابی آنها را برآورده می کنید و می توانید تحقیقات دکترا را با استانداردهای بالا در بازه زمانی تعیین شده تکمیل کنید.

این ارائه ارتقاء دکترا با ویوا نهایی دکتری شما (در دفاع از کل پروژه تحقیقاتی شما) متفاوت خواهد بود – مدت زمان آن معمولاً بسیار کوتاهتر است – معمولاً ۳۰-۶۰ دقیقه برنامه ریزی شده است، نه ۲-۳ ساعت (گاهی اوقات بیشتر).

ارتقاء هیئت ارزیابی viva
رویه های ارتقاء هیئت ارزیابی viva بین مؤسسات و رشته ها متفاوت است، اما معمولاً هیئت مدیره از یک یا دو ارزیاب تشکیل می شود:

یک ارزیاب – این سرپرست ثانویه/مشاور مستقل شما خواهد بود. یک ممتحن داخلی در زمینه متفاوت – اما با تخصص مرتبط – به سرپرست اصلی شما.
دو ارزیاب – در این مورد، سرپرست ثانویه معمولاً همراه با یکی دیگر از اعضای هیات علمی، ریاست ارزیابی را بر عهده دارد. در برخی از موسسات این شبیه یک دکترا زنده است، به عنوان عضو دوم کارکنان خارجی است.
برخی از موسسات دارای پانل ارتقاء هستند که بیش از دو ارزیاب خواهد داشت.

محتویات ارتقاء PhD viva
مهمترین چیزی که در viva باید به خاطر بسپارید، این است که باید موضوع خود را نشان دهید و ایده های خود به عنوان یک پروژه دکترا قابل مدیریت هستند. از آنجایی که پروژه‌ها محدود به زمان هستند (مخصوصاً پروژه‌هایی که دارای بودجه هستند) – اما باز هستند – باید برنامه‌ای داشته باشید که چگونه به اهداف تحقیقاتی خود در زمان تعیین شده دست یابید. همچنین باید نشان دهید که در مسیر انجام این کار هستید. آزمون ارتقاء MPhil برای آزمایش این موضوع طراحی شده است.

ارزیابان گزارش شما را خوانده‌اند و معمولاً چیزهایی را که مطمئن نیستند یا علاقه‌مند هستند و می‌خواهند درباره‌شان بیشتر بیاموزند، علامت‌گذاری می‌کنند.

viva به شما فرصتی می دهد تا در مورد کار خود بحث کنید، از آنچه انجام داده اید دفاع کنید و در مورد ایده های آینده با دانشگاهیان صحبت کنید و به شما این فرصت را می دهد که از سایر محققان در زمینه های مختلف نظر بگیرید.

زنده
اگرچه ارتقاء viva معمولاً غیررسمی‌تر از نسخه نهایی PhD است، شما باید به همین ترتیب برای آن آماده شوید. به عنوان یک مصاحبه یا ارزیابی رسمی رسمی.

نکات برتر ارتقاء دکترا
با توجه به دکترا، ممکن است برای شما یک فرآیند دلهره آور به نظر برسد، اما نگران فرآیندهای ارزیابی باشید.

تعدادی کار وجود دارد که می توانید در آماده سازی انجام دهید:

قبل از شروع کار پیش بروید – اگر ایده ای از رشته ای دارید که می خواهید دکترای خود را در آن بگذرانید، شروع به آشنایی با تحقیقات (ادبیات/کتاب) در آن زمینه کنید.
ارائه، ارائه و دوباره ارائه – هیچ راهی بهتر از خلاصه کردن و توضیح آن برای گروهی از همسالان یا دانشگاهیان برای درک کاری که انجام می دهید وجود ندارد.
از فرآیند ارتقا آگاه شوید – معیارهای ارزیابی را بخوانید. مطمئن شوید که سایر شرایط لازم را برای بخش خود مانند ماژول ها و دوره ها برآورده کرده اید.
همانطور که کار می کنید بنویسید – آخرین چیزی که می خواهید این است که یک هفته قبل از ارسال بیایید و باید گزارش خود را عجله کنید. نوشتن آن در حین پیشبرد باعث صرفه جویی در زمان و استرس شما می شود.
از کمک ارائه شده استفاده کنید – دانشگاه ها معمولاً کارگاه های پایان نامه و ویوا را برگزار می کنند که می توانید در آنها شرکت کنید. همچنین جلسات منظمی با سرپرست خود داشته باشید تا مطمئن شوید که تحقیق خود را درک می کنید.
Mock viva موقعیت – اگر عضو یک گروه تحقیقاتی هستید، می توانند گزارش شما را بخوانند و سؤالاتی بپرسند که فکر می کنند ممکن است از شما پرسیده شود. این می تواند به شما در آماده سازی و آرامش اعصاب کمک کند.
درباره ارزیابان خود تحقیق کنید – با تحقیقات ارزیاب خود آشنا شوید. نقاط قوت آنها را بررسی کنید زیرا ممکن است سؤالات مرتبطی بپرسند، که اگر آماده باشید شما را جلب نخواهد کرد.

سوالات معمولی ارتقاء viva
برخی از سؤالات در ارتقای MPhil شما به وضوح به رشته (و پروژه) خاص شما مربوط می شود. دیگران کلی تر خواهند بود و هدفشان ارزیابی پیشرفت و چشم انداز دکتری شماست. احتمالاً برخی یا همه موارد زیر از شما پرسیده خواهد شد:

آیا می توانید کار را در گزارش خود خلاصه کنید؟
موضوعات/بحث های اصلی در حوزه تحقیقاتی شما چیست؟
خلأهای موجود در ادبیات چگونه با اهداف تحقیق فعلی شما مرتبط است؟
چگونه از اخلاقی بودن تحقیق خود اطمینان حاصل کرده اید؟
سوالات مربوط به نتایج خاص – اینجا جایی است که از کاری که تاکنون انجام داده اید دفاع خواهید کرد.
چرا از این روش استفاده کرده اید؟
برای رسیدن به اهداف پروژه خود چه تحقیقاتی در آینده انجام خواهید داد؟
برای بهبود تحقیقات خود چه کاری می توانید انجام دهید؟
چگونه پروژه را در چارچوب زمانی برنامه دکترا تکمیل خواهید کرد؟
به یاد داشته باشید که MPhil viva شما برای بررسی پیشرفت شما وجود دارد، نه برای آزمایش دکترای نهایی شما. سرپرست شما برای آماده سازی شما در آنجا حضور خواهد داشت. آنها پیش نویس گزارش شما را می خوانند و می توانند در مورد سوالاتی که ممکن است از شما پرسیده شود، مشاوره ارائه دهند.

معیارهای ارزیابی ارتقاء MPhil
هر دانشگاه و بخش دارای معیارهای ارزیابی متفاوتی هستند که باید قبل از ارتقا به وضعیت دانشجوی دکترا رعایت کنید.

برخی از موسسات ممکن است از شما بخواهند که ماژول ها یا دوره های ایمنی خاصی را بگذرانید تا به تحقیقات دکترا بروید. با این حال، تعدادی معیار معمولی وجود دارد که ارزیابان به دنبال آن هستند:

تعهد به تحقیق – شما باید نشان دهید که متعهد به تکمیل یک برنامه دکترا هستید، این یک تحقیق فشرده است و ارزیاب باید مطمئن باشد که شما در انجام آن سرمایه گذاری کرده اید.
یک طرح تحقیقاتی سنجیده – شامل سؤالات، اهداف و فرضیه تحقیق شما می شود. و همچنین، یک برنامه برای جهت کار آینده در پروژه شما
توسعه مهارت کافی – DTP/CDT ها معمولاً روزهای آموزشی اجباری دارند. و، بخش‌ها ممکن است دارای ماژول‌های آموزشی تحقیقاتی فنی، ایمنی و عمومی باشند که باید آنها را تکمیل کنید
گزارش‌های ماهانه/ گزارش‌های دانش‌آموز – معمولاً گزارش دانشجویی یک گزارش ماهانه خواهد بود که شامل: تحقیقاتی که در آن ماه انجام داده‌اید، یادداشت‌های جلسه ماهانه سرپرست و نظرات استاد راهنما
آگاهی میدانی – به عنوان یک محقق مستقل ضروری است که از تحقیقات مرتبط در زمینه خود آگاه باشید. این ممکن است در بررسی دقیق ادبیات مربوطه انجام شود
ملاحظات اخلاقی در تحقیق – معمولاً از شما خواسته می‌شود که ماژول‌های اخلاقی را تکمیل کنید تا اطمینان حاصل کنید که تحقیقات خود را از نظر اخلاقی کامل می‌کنید.
پیشرفت تحقیق – شما باید نشان دهید که در جهت اهداف پایان نامه خود، در قالب تحقیقات تجربی یا تحقیقات ادبی بسته به رشته، پیشرفت هایی داشته اید.
تمام این نکات بالا برای تجزیه و تحلیل اینکه آیا شما قادر به تکمیل تحقیقات جدید، به طور موثر، به استاندارد دکترا، در چارچوب زمانی اختصاص داده شده برای پروژه خود خواهید بود، استفاده خواهد شد.

اخلاق تحقیق
اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های اخلاقی تحقیق را مطابق با تحقیقات خود بررسی می کنید، زیرا برخی از آزمایش ها نیاز به تأیید اخلاقی دارند. به عنوان مثال، آزمایش‌های حیوانی و آزمایش‌های روان‌شناختی شامل شرکت‌کنندگان انسانی.

نتایج بررسی را ارتقا دهید
معیارهای ارزیابی برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می توانید به وضعیت دکترا ارتقا دهید یا خیر استفاده می شود. مدیر فارغ التحصیل دپارتمان بر ارزیابی شما نظارت می کند و نتیجه نهایی شما را به روز می کند.

معمولاً سه نتیجه ممکن برای فرآیند بررسی ارتقا وجود دارد:

پاس بدون قید و شرط – بلافاصله پس از viva به دکترا ارتقا پیدا می کنید
برای بررسی بیشتر مراجعه کنید – ممکن است اصلاحات جزئی گزارشی را که باید در یک بازه زمانی تعیین شده انجام دهید دریافت کنید. یا، اصلاحات عمده را گزارش دهید که نیاز به بازنگری کامل فرآیند ارتقا دارد. بازبینی ها باید ظرف شش ماه پس از ارزیابی اولیه تکمیل شوند
عدم ارتقا – ارزیابان وضعیت شما را در کل برنامه بررسی می کنند. دو نتیجه ممکن وجود دارد: خروج کامل از برنامه یا ثبت نام در MPhil

مدرک کارشناسی ارشد
اگر در ارتقاء شکست خوردید اما در MPhil باقی می‌مانید، باید درخواستی برای ارزیابی MPhil ارسال کنید. در اینجا در FindAPhD می توانید اطلاعات بیشتری در مورد MPhil و ارتباط آن با دکترا بخوانید.

زندگی روزمره یک دانشجوی دکتری

زندگی روزمره یک دانشجوی دکترا می تواند کاملاً متفاوت از آنچه شما به عنوان یک دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد تجربه کرده اید باشد. شما استقلال بسیار بیشتری خواهید داشت و عناصر «تدریس‌شده» کمی خواهید داشت. میانگین هفته شما احتمالاً شامل مقدار مشابهی از ساعات مطالعه دکترا به یک شغل تمام وقت خواهد بود. این شامل برخی از مسئولیت های آموزشی و اداری خواهد بود.

این صفحه به شما ایده ای می دهد که چه انتظاراتی از روتین خود به عنوان یک دانشجوی دکترا داشته باشید. ما همچنین توضیح خواهیم داد که با پیشرفت در مقطع دکترا، زندگی روزمره شما چگونه خواهد بود.

زندگی روزمره یک دانشجوی دکتری چگونه است ؟

ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما واقعیت این است که واقعاً یک روز معمولی برای یک دانشجوی دکترا نیست. روال روزانه شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از حوزه تحقیقاتی و مرحله دکترا گرفته تا آنچه که با استاد راهنما و سبک یادگیری خودتان توافق کرده اید. ما در زیر به جنبه های اصلی که بر نحوه گذراندن دوره دکتری شما تأثیر می گذارد، پرداخته ایم.

موضوع

اگر در حال تحصیل در مقطع دکتری در رشته هنر و علوم انسانی هستید، احتمالاً از اینکه بدانید بخش زیادی از وقت خود را صرف خواندن متون یا در کتابخانه خواهید کرد، تعجب نخواهید کرد. این جایی است که شما بخش عمده ای از تحقیقات خود را انجام خواهید داد. با این حال، بسته به ماهیت موضوع خود، می توانید از مجموعه ها و آرشیوهای ویژه بازدید کنید تا کتاب ها و مقالات کمیاب را در جاهای دیگر مشاهده کنید.

در علوم اجتماعی، احتمالاً زمان زیادی را صرف مطالعه خواهید کرد. با این حال، ممکن است خود را در حال انجام تحقیقات از طریق نظرسنجی یا مصاحبه و همچنین مدیریت حجم زیادی از داده ها بیابید.

دکترای STEM معمولاً شامل زمان زیادی در آزمایشگاه، انجام آزمایش‌ها و آزمایش فرضیه‌ها می‌شود. شما احتمالاً همچنین به نظارت بر دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در حین انجام کار در آزمایشگاه کمک خواهید کرد و مطمئن شوید که از تکنیک های مناسب استفاده می کنند.

 

سبک یادگیری

سبک یادگیری شما نیز بر روی روال روزانه شما به عنوان یک دانشجوی دکترا تأثیر خواهد داشت. استقلال ارائه شده توسط دکترا به این معنی است که شما آزادی زیادی خواهید داشت تا ساعات کاری خود را انتخاب کنید – و همچنین محل برگزاری آنها.

برخی از افراد به منظم بودن یک برنامه ۹-۵ اهمیت می دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که در اوایل صبح یا بعد از ظهر (یا ترکیبی از هر سه!) بازدهی بیشتری دارند. به طور مشابه، شما ممکن است این آزادی را داشته باشید که در کجا می خواهید تحصیل کنید. این می تواند در خانه، در کتابخانه، یک کافه محلی یا یک فضای کاری مشترک با سایر دانشجویان دکترا باشد.

مرحله دکتری شما

اینکه شما تا چه حد در مقطع دکترا هستید یکی دیگر از عوامل مهم در برنامه روزانه شماست. سال اول شما تا حد زیادی شامل این خواهد شد که با حوزه تحقیقاتی خود آشنا شوید. شما خود را با ادبیات آشنا خواهید کرد و شروع به ایجاد مقدمات برای آنچه که به پایان نامه دکتری شما تبدیل می شود، خواهید داشت.

 

در سال دوم شما مسئولیت‌های اضافی مانند تدریس یا نظارت آزمایشگاهی و همچنین انجام بخش عمده تحقیقات خود را بر عهده خواهید گرفت.

سال سوم و چهارم شما معمولاً به نوشتن تحقیقات و تولید پایان نامه اختصاص داده می شود که در دوره دکتری شما به اوج می رسد. این معمولا شلوغ ترین و مهم ترین است! – دوره دکتری

جلسات سرپرست

جلسات با استاد راهنمای دکترای شما به طور منظم برگزار می شود و فرصتی عالی برای ارائه به روز رسانی، درخواست مشاوره و دریافت نظر آنها در مورد پیش نویس ها است. تعداد دفعات این جلسات تا حد زیادی به توافق شما و سرپرستتان بستگی دارد، اما می توانید انتظار داشته باشید که آنها بخش مهمی از روال شما را در زمان و زمان وقوع تشکیل دهند.

دکترا چند ساعت مطالعه دارد؟

به عنوان یک قاعده کلی، شما باید انتظار داشته باشید که یک دکترا تمام وقت ۳۵ ساعت کار در هفته را به خود اختصاص دهد – معادل یک شغل تمام وقت، ۹ تا ۵٫ این احتمال وجود دارد که در دوره های به خصوص شلوغ – مانند زمانی که در حال نوشتن هستید – ممکن است ساعات بسیار بیشتری کار کنید.

اگر در مقطع دکتری پاره وقت مطالعه می کنید، حجم کاری شما به نصف کاهش می یابد، یعنی حدود ۱۷ ساعت و نیم در هفته. بسته به برنامه شما، این ممکن است در طول یک هفته کامل یا چند روز باشد.

دانشگاه ها به ندرت تعداد یا الگوی ساعات کاری را به دانشجویان دکترا تحمیل می کنند، بنابراین مدیریت موثر زمان بر عهده شماست. بیشتر اوقات، حضور در جلسات منظم، تعیین ضرب‌الاجل‌های دپارتمان و ارسال به موقع کار کتبی انجام می‌شود.

نحوه مطالعه شما هرچه که باشد، مهم است که تعادل کار و زندگی سالم را ایجاد کنید. فشار همسالان، سرپرستان سخت‌گیر و انتظارات شدید ممکن است باعث شود احساس کنید باید ساعت‌های زیادی وقت بگذارید. اما باید به خاطر داشته باشید که تلاش بیش از حد خود لزوماً منجر به افزایش بهره وری نمی شود.

به همین دلیل است که برخی از دانشگاه‌ها حداکثر تعداد کار مرتبط با آکادمیک را تجویز می‌کنند، حداقل ۶ ساعت در هفته (شما اغلب حداکثر ۱۲ تا ۱۶ ساعت خواهید دید) و به همین دلیل است که کارهای خارج از دانشگاه گاهی به مجوز خاصی نیاز دارند (نسبتاً نادر است اما این اتفاق می‌افتد. ).

حجم کار و تعطیلات دانشجوی دکتری

الزامات درسی احتمالاً در ابتدای دوره دکتری شما بالاتر خواهد بود و اگرچه واقعاً بر حسب ساعت اندازه گیری نمی شود، این امر تعیین می کند که چند وقت یکبار در دانشگاه هستید. در انگلستان، از نظر آموزش مهارت‌های قابل انتقال (مثلاً در زمینه تدریس، توسعه حرفه‌ای و مهارت‌های آکادمیک) الزاماتی خواهید داشت و دانشگاه شما ممکن است حداقل ساعاتی از چنین دوره‌هایی را داشته باشد که باید بگذرانید.

با پیشرفت در دکترا، حجم کاری شما به تدریج سنگین تر می شود و در دوره ای که تحقیق خود را می نویسید به اوج خود می رسد.

مرخصی سالانه دکتری

دانشجویان دکترا در دانشگاه های انگلستان معمولاً طبق شرایط تحصیلی خود از مرخصی سالانه در طول تحصیل برخوردار می شوند.

 

مبلغ دقیق از موسسه ای به موسسه دیگر (و با توجه به نحوه تامین مالی شما) متفاوت است، اما به طور کلی اگر دانشجوی دکتری تمام وقت هستید، علاوه بر تعطیلات رسمی، می توانید بین ۲۵ تا ۳۰ روز مرخصی سالانه انتظار داشته باشید.

دانشجویان نیمه وقت با بودجه نیمی از این تخصیص را دریافت خواهند کرد. اگر شما یک دانشجوی دکتری با بودجه شخصی هستید، به خودی خود مرخصی سالانه نخواهید داشت. اما شما نیز مشمول شرایط یکسان تحصیلی نخواهید بود.

شما باید میزان مناسبی را به سرپرست و/یا همکاران خود اطلاع دهید و همچنین از سیستم رزرو دانشگاه برای مرخصی سالانه استفاده کنید.

 

آیا دانشجویان دکتری در تابستان تعطیل می شوند؟

نه، از شما انتظار می رود که در طول تابستان به کار بر روی تحقیقات خود ادامه دهید – علاوه بر مرخصی سالانه ای که به عنوان دانشجوی دکترا حق دریافت آن را دارید، هیچ دوره تعطیلات تابستانی اختصاصی وجود ندارد.

مسئولیت های دکترا

مسئولیت نهایی رفتار تحصیلی خوب و تکمیل موفقیت آمیز دکترا بر عهده شماست.

با این حال، اگر شما در حال تحصیل در مقطع دکترا در کشوری هستید که معمولاً با دانشجویان به عنوان عضوی از کارکنان پژوهشی رفتار می‌شود، وضعیت کمی متفاوت است (برای مثال در هلند، فرانسه، سوئد و نروژ).

در این موارد، شما یک قرارداد کار خواهید داشت و مشمول مقررات مشابه یک کارمند خواهید بود. به طور مشابه، اگر در حال انجام یک دکترای صنعتی «صنعتی» هستید، یا اگر تأمین کننده مالی شما قوانین خاصی دارد، باید مطمئن شوید که آیا الگوی کاری سختگیرانه ای وجود دارد که باید به آن پایبند باشید.

چگونگی نگارش صحیح و درست پایان نامه دکتری

پایان نامه دکترا مهمترین بخش یک مدرک دکتری تحقیقاتی است که باید انجام شود : اوج سه یا چهار سال کار تمام وقت برای ایجاد یک سهم اصلی در زمینه دانشگاهی شما . بنابراین انجام پایان نامه دکتری شما می تواند یک امکان کاملاً دلهره آور به نظر برسد ، با تعداد کلمات زیاد، فشار نوشتن چیزی جدید و البته احتمال دفاع از آن در viva پس از اتمام .

این صفحه به شما مقدمه ای را با آنچه باید در مورد پایان نامه دکتری بدانید، با مشاوره در مورد ساختار ، بازخورد ، ارسال و موارد دیگر ارائه می ده د.

شروع پایان نامه دکتری

اولین مرحله پایان نامه دکتری شما معمولاً مرور ادبیات است . ما قبلاً راهنمای مفصلی در مورد آنچه بررسی ادبیات دکتری شامل می شود نوشته ایم ، اما آنچه شما باید در مورد این مرحله از دکتری خود بدانید در اینجا آمده است :

مرور ادبیات فرصتی است برای شما برای نشان دادن دانش و درک خود از آنچه قبلاً در مورد حوزه تحقیقاتی شما نوشته شده است – این می تواند شامل مقالات، مقالات، کتاب ها، داده ها و موارد دیگر باشد .

به جای خلاصه کردن صرفاً آنچه دانشمندان دیگر در مورد موضوع خود گفته اند، باید به ارزیابی و تحلیل استدلال های آنها بپردازید

بررسی ادبیات معمولاً اولین وظیفه دکتری شما است – و معمولاً بخش یا فصل اول پایان نامه شما را تشکیل می دهد .

پس از پایان بررسی ادبیات خود ، به بخش عمده پایان نامه دکتری خود می روید. البته، در نهایت به مرور روشن باز می‌گردید تا مطمئن شوید که به‌روز است و حاوی مطالب اضافی است که ممکن است در طول تحقیق خود با آن برخورد کرده باشید.

 

تحقیق پایان نامه دکتری

آنچه پایان نامه دکتری شما را از کارهای قبلی دانشگاهی که انجام داده اید متمایز می کند، این واقعیت است که باید کمکی اصیل به دانش آکادمیک باشد. شکلی که این مشارکت اصلی به خود می گیرد تا حد زیادی به رشته شما بستگی دارد.

پایان نامه های هنر و علوم انسانی معمولاً شامل بررسی متون، منابع و چارچوب های نظری مختلف است

علوم اجتماعی بیشتر بر بررسی‌های کیفی یا کمی و مطالعات موردی تمرکز می‌کنند

موضوعات STEM شامل طراحی، ثبت و تجزیه و تحلیل آزمایش ها، استفاده از داده های آنها برای اثبات یا رد یک نظریه مجموعه است.

بسته به ماهیت تحقیق خود، می‌توانید یافته‌های خود را در حین حرکت «نوشتن» کنید، یا آن را تا دوره اختصاصی «نوشتن»، معمولاً در سال سوم دکترا، رها کنید. رویکرد شما هرچه که باشد، مهم است که یادداشت‌های دقیق منابع و روش‌های خود را حفظ کنید – وقتی صحبت از استفاده از منابع در پایان‌نامه‌تان در پایین‌تر می‌آید، زندگی شما را بسیار آسان‌تر می‌کند.

 

پایان نامه دکتری در مقابل پایان نامه

استفاده از اصطلاحات «پایان‌ نامه» و «پایان‌نامه» به صورت مترادف معمول است، اما به‌طور دقیق، تفاوت معناداری بین آنها وجود دارد: تز شما استدلال شماست. این نتایجی است که شما از طریق بررسی بورس تحصیلی موجود در بررسی ادبیات خود و ترکیب آن با نتایج تحقیق اصلی خود به آن رسیده اید.

پایان نامه شما بیانیه کتبی پایان نامه شما است. اینجاست که شما یافته های خود را به گونه ای ارائه می کنید که به طور سیستماتیک نتیجه گیری شما را نشان داده و ثابت می کند.

به زبان ساده، شما یک پایان نامه ارسال می کنید، اما این پایان نامه ای است که سعی در اثبات آن دارد که اساس دکترای شما را تشکیل می دهد.

منظور این نیز این است که نگارش پایان نامه شما به طور کلی از فرمول بندی پایان نامه شما پیروی می کند (نوشتن یک دکترا قبل از اینکه بدانید چه می خواهید بگویید، نسبتاً دشوار است!).

با این حال، برای دانشگاه‌ها و دانشگاهیان طبیعی است که از یکی (یا هر دو) اصطلاحات هنگام توصیف تحقیقات دکترا استفاده کنند – در واقع، ما از هر دو «پایان‌نامه» و «پایان‌نامه» در وب‌سایت خود استفاده می‌کنیم.

پایان نامه دکتری باید چند فصل داشته باشد ؟

هیچ قانون سخت و سریعی برای تعداد فصول در پایان نامه دکتری وجود ندارد، اما اکثر آنها دارای چهار یا پنج فصل هستند (علاوه بر مقدمه و نتیجه). این همان چیزی است که هنگام برنامه ریزی تحقیق خود با استاد راهنما صحبت خواهید کرد – باید در مورد تعداد مناسبی از موضوعاتی که در پایان نامه خود در جلسات نظارتی خود به آنها رسیدگی کنید، توافق کنید.

 

نوشتن پایان نامه دکتری شما

هنگامی که تحقیقات خود را انجام دادید و به پایان نامه خود رسیدید، تنها یک کار باقی می ماند : آن را روی کاغذ بیاورید . به اندازه کافی، این بخش پایانی یک دکترا اغلب به عنوان “دوره نوشتن” نامیده می شود.

این زمانی است که شما پایان نامه نهایی را تولید می کنید که به عنوان پایه آزمون صدای ویوا ارائه می شود . ماهیت این کار می تواند از دکترا به دکترا متفاوت باشد .

در برخی موارد ممکن است مقدار زیادی پیش نویس فصل و مطالب دیگر داشته باشید. بنابراین «نوشتن» به فرآیندی برای پیش‌نویسی مجدد و مونتاژ این اثر در پایان نامه نهایی تبدیل می‌شود. این رویکرد در رشته‌های هنر و علوم انسانی رایج است که در آن دانشجویان دکترا تمایل دارند در مراحلی از یک پروژه کار کنند و در حین انجام کار بنویسند.

از طرف دیگر، ممکن است بیشتر دوره دکتری خود را صرف جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها کرده باشید. اگر چنین است، اکنون یافته‌ها و نتیجه‌گیری‌های خود را به منظور تولید پایان‌نامه نهایی خود «نوشتن» خواهید کرد. این رویکرد در افراد STEM رایج‌تر است، جایی که طراحی آزمایش و جمع‌آوری داده‌ها منابع بسیار فشرده‌تری دارند .

هر فرآیندی را که اتخاذ کنید، اکنون یک بیانیه متقاعدکننده و منسجم از استدلال خود ارائه خواهید داد، که آماده ارائه برای بررسی است .

بازخورد پایان نامه دکتری

استاد راهنما معمولاً در مورد پیش نویس هر فصل به شما بازخورد می دهد و سپس در مورد پیش نویس کلی پایان نامه قبل از ارسال آن برای امتحان بازخورد می دهد. هنگامی که پایان نامه در حال انجام است، نظرات آنها فرصتی برای آنها خواهد بود تا مطمئن شوند که تحقیقات شما در مسیر درست پیش می رود و برای شما در مورد هر چیزی که نگران آن هستید از آنها راهنمایی بخواهید. این بازخورد معمولاً در قالب یک جلسه نظارتی ارائه می شود .

اگرچه استاد راهنمای دکترای شما خوشحال خواهد شد که در مورد کارتان به شما مشاوره دهد، اما نباید انتظار داشته باشید که آنها یک ویراستار باشند – این مسئولیت آنها نیست که اشتباهات دستوری یا املایی را تصحیح کنند، و باید مطمئن شوید که هر پیش نویسی که به آنها ارسال می کنید، به این صورت است. تا حد امکان بدون خطا به طور مشابه، آنها حاضر نخواهند بود کار شما را طوری ویرایش کنند که تعداد کلمات خاصی را در نظر بگیرد .

پایان نامه دکتری خود را هنگامی که پیش نویس نهایی پایان نامه دکتری خود را به پایان رساندید و توسط استاد راهنما تأیید شد، آن را برای بررسی ارسال می کنید . این زمانی است که برای ممتحنانی که viva شما را هدایت می کنند ارسال می شود .

ارسال پایان نامه شامل چاپ نسخه های کافی برای ممتحنین و مخزن دانشگاه است . این کار را تا آخرین لحظه رها نکنید – چاپ چند نسخه از یک سند ۳۰۰ صفحه ای یک کار اساسی است و همیشه باید زمان کافی برای توضیح هرگونه اشکال یا مشکل احتمالی در فرآیند چاپ بگذارید .

viva شما معمولاً ظرف سه ماه پس از ارسال پایان نامه شما انجام می شود. می توانید در راهنمای اختصاصی ما برای PhD viva اطلاعات بیشتری کسب کنید. پس از viva شما، ممتحنان شما گزارشی را به شما می دهند که تایید می کند که آیا نیاز به تغییر در پایان نامه خود دارید یا خیر، با چندین نتیجه بالقوه متفاوت :

پاس – شما مدرک دکتری خود را دریافت کرده اید !

اصلاحات جزئی – اینها معمولاً ویرایش ها ، تغییرات و بهبودهای نسبتاً کوچکی در پایان نامه شما هستند که سه ماه به شما فرصت داده می شود تا آنها را اجرا کنید .

اصلاحات عمده – برای این تغییرات اساسی، ممکن است مجبور شوید بخشی از پایان نامه خود را بازنویسی کنید یا تحقیقات اضافی را با یک مهلت شش ماهه تکمیل کنید.

اکثر دانشجویان دکترا باید برخی اصلاحات را در پایان نامه خود اصلاح کنند (امیدوارم اصلاحات اصلی نباشد). بسیار نادر است که یک پایان نامه شکست بخورد.

هنگامی که تغییرات لازم را در پایان نامه خود ایجاد کردید، آن را برای آخرین بار (معمولاً به صورت الکترونیکی) ارسال خواهید کرد.

اگر قصد دارید تمام یا بخشی از کار خود را منتشر کنید، ممکن است بخواهید درخواست تحریم کنید تا برای مدت معینی برای عموم قابل مشاهده نباشد . ۱۲ ماه یک دوره زمانی نسبتاً استاندارد برای این است ، اگر چه اگر می‌ دانید که می‌ خواهید پایان‌ نامه خود را به کتاب یا تک‌ نگاری تبدیل کنید، ممکن است بخواهید تحریم طولانی‌تری داشته باشید .

انجام پایان نامه دکتری مدیریت بازرگانی

چگونگی انجام همه مراحل پایان نامه ی رشته ی مدیریت بازرگانی در مقطع دکتری

یکی از گرایش های رشته ی مدیریت در مقطع دکتری رشته ی مدیریت بازرگانی می باشد، این رشته بصورت نظری و عملی به مقوله ی کسب و کار می پردازد. در حقیقت هدف این گرایش آشنایی دانشجویان با مفاهیم نظری کسب و کار و همزمان توانمند ساختن آنان در حوزه ی عملی آن می باشد. برای گرایش مدیریت بازرگانی در رشته ی مدیریت در مقطع دکتری دانشجویان بعد از نگارش پایان نامه ، باید بر اهداف ذیل دست یابند.

  • دانشجویان بعد از انجام و نگارش رساله یا پایان نامه در مقطع دکتری رشته ی مدیریت بازارگانی باید بتوانند جدیدترین تحقیقات صورت گرفته و نظریات مربوطه در حوزه ی مدیریت بازرگانی را درک کرده،بر آنها مسلط شده وآنها را بدرستی بکار گیرند.

 

  • آنها بعد از اتمام پایان نامه ی در رشته ی مدیریت بازرگانی ، باید بتوانند در تولید علم و درنتیجه تولید متون تحقیقاتی مورد نیاز در حوزه ی رشته ی مدیریت بازرگانی نقشی پر رنگ ایفا کنند، و در نهایت در پیشبرد اهداف نظام آموزشی کلان کشور مساعدت نمایند.

 

  • دانشجویان بعد از اتمام نگارش پایان نامه به مدیرانی کارآمد در حوزه ی مدیریت بازرگانی تبدیل شده که در جهت خدمت به جامع، فعالیت خواهند کرد و در خدمت رشد و نمو هر چه بیشتر جامع بصورت عملی و علمی حرکت خواهند کرد.

 

  • بعد از اتمام پایان نامه در مقطع دکترا در رشته ی مدیریت بازرگانی، فارغ التحصیلان تبدیل به محققان و مدرسان کارآمدی در حوزه ی مدیریت بازرگانی شده تا بتوانند دانشجویان در مقاطع مختلف در این حوزه را تربیت نمایند.

 

  • فارغ التحصیلان پس از اتمام پایان نامه ی دکترا در رشته ی مدیریت بازرگانی ، باید بتوانند نسخه ی علمی بومی در این رشته  تولید کنند، نسخه ای متناسب با فرهنگ و شرایط علمی کشور نسخه ای که مبتنی بر حقایق موجود جامع ایرانی باشد.این نسخه ی علمی بایستی   برگرفته از نظریات ثابت شده و نظریات و تحقیقات جدید در سطح جهان در حوزه ی مدیریت بازرگانی باشد، هدف نهایی بومی سازی دانش و حرکت به سوی خودکفایی علمی بویژه در حوزه ی عام  علوم مدیریتی وبصورت خاص علوم مدیریت بازرگانی می باشد.

چه کسانی می توانند در مقطع دکترای مدیریت بازرگانی تحصیل کنند؟

کلیه ی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تمامی گرایش های مدیریت می توانند در مقطع دکترای رشته ی مدیریت بازرگانی تحصیل کنند. آنها باید در طی این دوره از تحصیلات تکمیلی در حدی از نظر علمی توانمند شده باشند که بتوانند مطالب و داده ها را از منابع گوناگون و موثق و با ابزار درست و کارآمد  برای نگارش  رساله ی دکترای خود گردآوری کنند، همچنین باید بتوانند رساله ی دکتری خود را در رشته ی مدیریت بازرگانب بدرستی ویرایش و تصحیح  نمایند،و سرانجام با موفقیت از آن دفاع نمایند. از این رو نگارش پایان نامه ی دکترای مدیریت  بازرگانی امری مهم برای دانشجویان این رشته می باشد به نحوی که، بایستی  از ابتدای تحصیل  مقطع دکترب،  خود را برای آن همواره  آماده نمایند.

 

نگارش پروپوزال و نگارش پایان نامه ی دکترای مدیریت بازرگانی

دانشجوی مقطع دکترا ی مدیریت بازرگانی برای نوشتن پایان نامه، نخست باید موضوع مناسب برای پروپوزال یا طرح پیشنهادی خود را با کمک استاد راهنما انتخاب کند.  و بعد از دریافت تاییدیه  پروپوزال از دانشگاه، و پس از جمع آوری مطالب و استخراج داده ها،  و تحلیل،  بررسی و راستی آزمایی آنها،  نسبت به نگارش  پایان نامه اقدام نماید. اما گام نخست در این راستا،  نگارش صحیح طرح پیشنهادی اولیه می باسد که پروپوزال نامیده می شود.

 

نکات مهم در نگارش پروپوزال یا همان طرح پیشنهادی

 

برای نوشتن پایان نامه در مقطع دکترا ی مدیریت بازرگانی به شرح ذیل می باشد :

  • رساله ی دانشجو چه مساله یا مشکلی را بیان می کند؟

 

  • چرا موضوع انتخابی یک چالش در حوزه ی علمی مورد نظر می باشد؟

 

  • یافتن راه حل چه اهمیتی دارد؟

 

  • نحوه ی پاسخ دهی به سوالات طرح شده در خصوص موضوع مطرح شده، چگونه است؟

 

پاسخ به این سوالات در تهیه ی یک پروپوزال مناسب بسیار مهم می باشد، دانشجو باید از تجربه و دانش استاد راهنما در تهیه ی پروپوزال غافل نشود، و همواره از او کمک و مشورت بخواهد.و پی را در جریان امپر قرار دهد.

 

اهمیت استخراخ مقاله از رساله ی دکتری رشته ی  مدیریت بازرگانی

 

از آنجا که بدون داشتن مقاله امکان دفاع از رساله ی مقطع دکتری در رشته ی مدیریت  بازرگانی ممکن نیست، بهتر است دانشجو بعد از تایید پروپوزال و همزمان با نگارش پایان نامه، شروع به تهیه مطالب و نگارش مقاله نماید. زیرا در پذیرش مقاله، مقوله های مانند، نگارش صحیح، ویرایش به موقع و حرفه ای، پیدا کردن ژورنال مناسب و معتبر، رعایت چهارچوب ها و قواعد ژورنال مورد نظر وسایر مقوله های از این دست، فرآیندهای عمدتا وقت گیر می باشند که نه تنها نیازمند صرف زمان و انرژی می باشد بلکه اگر مسیر درستی در انجام آنها انتخاب نشود،چه بسا باعث اطلاف وقت، هدر رفت بودجه وانرژی زیادی شده و ثمره ای جز ناکامی برای دانشجو نخواهد داشت.

 

قسمت های پایان نامه مقطع دکتری

 

بصورت کلی،  پایان نامه در مقطع دکترا ی مدیریت  بازرگانی دارای قسمتهای زیر می باشد:

بخش معرفی

بخش قدردانی

بخش چکیده

بخش فهرست مطالب

متن پایان نامه، که خود شامل موارد ذیل می باشد:

فصل اول: به کلیات تحقیق می پردازد

فصل دوم: به پیشینه ی پژوهش و به بررسی مطالعات قبلی انجام شده می پردازد

فصل سوم: به مواد و روش های انجام تحقیق می پردازد

فصل چهارم: به تجزبه و تحلیل نتایج حاصله از تحقیق می پردازد

فصل پنجم: به نتیجه گیری می پردازد و پیشنهادات در خصوص تحقیق و یا انجام مطالعات بیشتر در این بخش می آید

فصل ششم: به فهرست منابع مورد استناد در تحقیق می پردازد

ضمایم

نکاتی که لازم است قبل از انجام پایان‌‌نامه دکتری مدیریت بازرگانی بدانید

انجام پایان‌‌نامه دکتری مدیریت بازرگانی اخرین مرحله ی دوره تحصیلی به شمار می رود. پایان نامه دکتری از این جهت که نشان دهنده ی میزان بار علمی و آموخته های دانشجو و هم چنین قدرت تحلیل او می باشد حائز اهمیت بوده لذا لازم است تا در نگارش آن دقت و توجه کافی را خرج نمود تا بتوان یک پایان نامه با کیفیت بالایی ارائه داد. در انجام پایان نامه ی مدیریت دو نکته ی اساسی حائز اهمیت بالایی می باشند. این دو نکته عبارت اند از میزان مطالعه و دانش پایه ی دانشجو و تحقیقات فراوان دانشجو در زمینه های مختلف. برای این که دانشجو موفق به نوشتن پایان نامه ای با درجه ی علمی بالا با کیفیت شود لازم است ابتدا به طور دقیق با مراحل اصولی پایان نامه نویسی آشنا شود. سپس انجام پایان نامه را از اولین مرحله یعنی انتخاب نمودن موضوع تا اخرین مرحله یعنی دفاع از پایان نامه ی خود به درستی و طبق اصول و ضوابط تعیین شده در نگارش پایان نامه انجام دهد. جهت اطلاع از اصول معتبر نگارش پایان نامه دانشجو می تواند از منابع معتبر علمی و یا اطلاعات اساتید بهره بگیرد. همان طور که ذکر شد مطالعه ی فراوان و گسترده و هم چنین داشتن تلاش و پشتکار در تمام مراحل نگارش به ویژه در زمینه ی تحقیقات از رموز اصلی موفقیت در نگارش رساله دکتری به شمار می روند اما لازم است بدانید که این موارد به تنهایی نمی توانند منجر به بهترین شدن پایان نامه ی شما گردند بلکه ضروری است تا در کنار این موارد از تجارب اساتید و مشاوران متخصص نیز استفاده نمایید.

اهمیت مشاوره در نگارش پایان نامه دکتری مدیریت بازرگانی

رشته ی مدیریت بازرگانی از جمله پرطرفدار ترین رشته های مدیریت به شمار می آید ‌که علت این امر نیز بازار کار گسترده ی آن می باشد. البته علی رغم بازار کار فراوان تمامی شرکت های بازرگانی به مدیری نیازمند می باشند که دارای تخصص و مهارت کافی باشد. از موضوع می توان اهمیت نگارش یک پایان نامه دکتری مدیریت بازگانی با کیفیت را متوجه شد. البته انجام پایان نامه دکتری به خصوص در رشته مدیریت بازرگانی امری دشوار و زمان‌‌بر می باشد. به همین دلیل ضروری است تا دانشجویان در مسیر نگارش پایان نامه از مشاوره و راهنمایی اساتید و متخصصین این زمینه یاری گیرند. این راهنمایی ها موجب قرار دادن دانشجویان در مسیر درست می شود و دانشجو در حین نگارش مقاله ی خود به اینکه راه درستی را طی می کند اطمینان دارد و دارای آرامش خیال می باشد.

نکات مورد توجه در انجام رساله دکتری رشته مدیریت بازرگانی

همان طور که به آن اشاره شد لازم است بدانید که در حین نگارش پایان نامه باید منابع فراوانی را در رابطه با موضوع پایان نامه ی خود مطالعه فرمایید. هم چنین خود را آماده ی مسیری نمایید که لازم است در آن تلاش و کوشش فراوانی داشته باشید. افزون بر این موارد لازم است توجه داشته باشید که مواردی هم چون استفاده از موضوعات کلیشه ای، استفاده از منابع نامعتبر، استفاده از منابع محدود و … می تواند موجب کاهش کیفیت پایان نامه دکتری شما شود.

مراحل انجام پایان نامه دکتری
در ادامه ی مطلب قصد داریم به طور مختصر به بررسی مراحل انجام رساله دکتری بپردازیم. در صورتی که شما نیز قصد انجام پایان نامه دکتری برای رشته های مدیریت بازرگانی، مدیریت بازاریابی و … را دارید، ضروری است تا با مراحل نگارش پایان نامه آشنا باشید.

انتخاب موضوع

نخستین مرحله در انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی انتخاب موضوع می باشد. لازم است دقت داشته باشید که اولین و مهم ترین موضوعی که در نگارش پایان نامه مدیریت حائز اهمیت می باشد انتخاب یک موضوع مناسب است. انتخاب یک موضوع مناسب می تواند کار شما را در امر نگارش پایان نامه تسهیل نماید اما به عکس در صورتی که موضوع مناسبی را انتخاب نکنید هر میزان هم که در انجام پایان نامه ی خود تلاش و کوشش کنید بازهم نتیجه ی مطلوبی دریافت نخواهید کرد. از جمله ویژگی های یک موضوع مناسب می توان به مطابق بودن آن با استاندارد ها و اصول پایان نامه نویسی ، دارا بودن جذابیت ، عدم کلیشه ای بودن و … اشاره نمود. برای انتخاب یک موضوع مناسب لازم است تا ابتدا موضوعات پایان ناهم های پیشین رشته ی مدیریت بازرگانی را بررسی نمایید و طبق علاقه و توانایی های خود موضوعی را که افزون بر کاربردی بودن جذاب، خلاقانه و هم چنین جدید باشد. هم چنین می توانید برای آشنایی بیش تر با پایان نامه و هم چنین ایده گرفتن برای انتخاب موضوع می توانید در جلسات دفاع سایر دانشجویان شرکت نمایید. نکته ای که در رابطه با انتخاب موضوع حائز اهمیت می باشد، توجه به تکراری نبودن موضوع می باشد. در صورتی که قصد دارید از تکراری نبودن موضوع پایان نامه دکتری خود اطمینان حاصل نمایید می توانید موضوع مورد انتخابی خود را در سایت ایرانداک سرچ نمایید. در این صورت متوجه خواهید شد که آیا پیش از شما کسی این موضوع را برای پایان نامه ی خود برگزیده است یا نه.

پروپوزال

بعد از این که موضوع پایان نامه ی دکتری مدیریت بازرگانی خود را انتخاب نمودید و استاد راهنما آن را تایید نمود لازم است تا نوشتن پروپزال را آغاز نمایید. پروپوزال در واقع طرحی اولیه از پایان نامه به شمار می رود‌.

فصل‌‌بندی پایان‌‌نامه

ضروری است تا محتوای پایان‌‌نامه ی دکتری مدیریت بازرگانی خود را بر اساس اصول کلی معین و هم چنین قوانین دانشگاه شما فصل‌بندی گردد. پس لازم است تا دانشجویان پیش از آغاز نگارش رساله ی خود نسبت به تمام شیوه‌نامه‌ها و قوانین تعیین شده ی دانشگاه‌ محل تحصیل اطلاع پیدا نمایند.

دفاع از پایان‌‌نامه

افزون بر انجام رساله دکتری مدیریت بازرگانی دفاف از آن نیز حائز اهمیت می باشد. در واقع دفاع از پایان نامه آخرین مرحله از آن به شمار می رود. اهمیت دفاع از رساله زمانی مشخص می شود که برخی از دانشجویان علی رغم نگارش پایان نامه با کیفیت در ارائه ی آن به خوبی عمل نمی کنند و زحمات خود را به هدر می دهند. مهم ترین نکات در دفاع از پایان نامه تسلط به موضوع و هم چنین داشتن اعتماد به نفس بالا می باشد. جهت ارائه ی بهترین دفاع از پایان نامه دکتری می توانید از مشاوره پایان نامه و دفاع یاری بگیرید.

 

بررسی فصول در انجام پایان نامه ی دکتری مدیریت بازرگانی

از جمله نکاتی که دانشجویان انجام پایان نامه ی دکتری مدیریت بازرگانی لازم است به آن توجه داشته باشند، اطلاع از فصل های پايان نامه می باشد. فصل های پایان نامه در اغلب دانشگاه ها به پنج فصل كلی تقسيم بندی می گردد. اطلاع از این فصول پیش از انجام پایان نامه ضروری می باشد و بدیهی است که بدون اطلاع از آن ها انجام پایان نامه بی معنی می گردد. در ادامه ی مطلب به ترتیب به بررسی فصول پایان نامه خواهیم پرداخت.

فصل اول :

فصل اول پایان نامه که اغلب کلیات پژوهش نیز نامیده می شود، به طور معمول مطابق با فرمت هر دانشگاهی انتخاب می‌ گردد. به طور معمول در فصل اول مباحث زیر پوشش داده می شود‌:

مقدمه یا بیان مسئله
از جمله اجزای فصل اول می توان مقدمه یا بيان مسئله را نام برد که در آغاز پایان نامه بیان می گردد و در آن شاهد معین شدن کلیاتی از مباحث مطرح‌شده در فصل می باشیم. در واقع این قسمت ها به خواننده اعلام می کند که در این فصل چه مطالبی بیان می گردد و آن ها را با کلیات پایان نامه آشنا می سازد. در واقع در این قسمت شاهد بررسی مسئله ای خواهیم بود که قصد دارید در پایان نامه روی ان تحقیق نماییم.

ضرورت انجام تحقيق

پس از بررسی و بیان مسئله ی مورد نظر در پایان نامه نوبت به بیان ضرورت انجام تحقیق می رسد. ضرورت انجام تحقيق در واقع به این معنا می باشد که بررسی موضوعی که شما در انجام پایان نامه دکتری مدیریت بازرگانی به آن پرداخته اید چه اهمیت و لزومی داشته. در بیانی دیگر باید اعلام نمایید که بر اساس چه مسئله یا مشکلی اقدام به نگارش پایان نامه ی خود نموده اید.

اهداف پایان‌نامه
از جمله قسمت هایی که در فصل اول پایان نامه دکتری مدیریت بازرگانی آورده می شود اهداف پایان نامه می باشد. اهداف شما از انجام پایان نامه لازم است تا به صورت روشن و بدون هیچ گونه ابهامی بیان گردد. هم چنین لازم است تا افزون بر منطقی و واقع‌بینانه بودن با عنوان و دیگر اجزای پایان نامه مطابقت داشته باشد.

فرضیه‌های پژوهش

فرضيات پایان نامه ی شما در واقع جملاتی خبری می باشند که پیش از انجام پایان نامه در ذهن شما وجود دارد و شما در فصل پایانی پایان نامه ی خود به رد و یا تایید آن ها می پردازید. لازم است دقت نمایید که فرضیه‌ای مطرح نکنید که در فصل پایانی مقاله ی خود توانایی رد یا تایید آن را نداشته باشید.

تعريف متغیرهای پژوهش
در هر موضوعی از پایان نامه ی دکتری مدیریت بازرگانی
برخی متغیرهای وجود دارد که برای درک نمودن ساده تر لازم است تا در فصل اول به تعریف آن ها پرداخت.


فصل دوم :

در فصل دوم پایان‌نامه دکتری مدیریت بازرگانی لاطم است تا پس از خواندن مقالات فارسی و انگلیسی مرتبط با عنوان پایان نامه ی خود به جمع بندی آن ها پرداخته و سپس شروع به نوشتن فصل دوم نمایید. لازم است دقت داشته باشید کا فصل دوم پایان نامه نیز هم چون فصل اول آن نیاز به دادن رفرنس دارد و تمامی مطالب لازم است از منابع معتبری نگاشته شوند. بر خلاف تصور اغلب افراد در این فصل نباید به کپی مقالات گذشته بپردازید، بلکه لازم است تا جمع بندی و خلاصه‌ای از این مطالب را نگارش نمایید. هم چنین لازم است دقت کامل داشته باشید که این مطالب با مطالب دیگر فصول نیز ارتباط و پیوستگی لازم را داشته باشد.

فصل سوم:

در سومین فصل از پایان نامه ی دکتری مدیریت بازرگانی لازم است تا به طور کامل به بیان روش تحقیق بپردازید. لازم است تا روشی که برای انجام رساله ی دکتری مدیریت بازرگانی خود بر می گزینید برای پایان نامه ی شما کاربردی باشد و شما را در رسیدن به نتیجه ی نهایی مطلوب یاری نماید. در رشته ی مدیریت بازرگانی اغلب روش های تحقیق به صورت آماری و یا مرتبط با آن می باشد.


فصل چهارم:

فصل چهارم در پایان نامه ی دکتری مدیریت بازرگانی جمع بندی و تجزیه تحلیل اطلاعات پژوهش می باشد. در واقع در این فصل با توجه به روش ها و هم چنین ابزارهای ذکر شده در فصل سوم به انجام پژوهش پرداخته می شود. در واقع لازم است تا پس از جمع آوری اطلاعات به به شیوه های مختلفی از جمله مصاحبه، پرسشنامه، مشاهده و … به تجزیه و تحلیل آن ها پرداخت. نکته ای که در این فصل حائز اهمیت می باشد، عدم استفاده نمودن از رفرنس ها و تکراری نبودن مطالب می باشد. در فصول پیشین بیان شد که لازم است حتما این اطلاعات بر طبق منابع معتبری نگاشته شوند اما در این فصل اکیدا نباید مطالب تکراری باشند و به آن ها رفرنس داده شود چرا که این اطلاعات مبنی بر تحلیل اطلاعات در پایان نامه ی شماست و باید توسط شما انجام گردد.

فصل پنجم:
فصل پنجم پایان نامه ی دکتری مدیریت بازرگانی نیز در ادامه ی فصل چهارم صورت می گیرد. یعنی همان طور که ذکر شد در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده می پردازیم و در فصل پنجم از این تجزیه و تحلیل نتیجه گیری می کنیم. این فصل که فصل پایانی پایان نامه می باشد به عنوان نتیجه گیری و پیشنهادات نامیده می شود و اهمیت بسیاری دارد. علت اهمیت این فصل این است که هدف اصلی پایان نامه در ان محقق می شود. در واقع با انجام یک پایان نامه شما به دنبال بررسی یک موضوعی می باشید که در فصل اخر به ان پاسخ خواهید داد. افزون بر نتیجه گیری در این فصل لازم است تا به فرضیه هایی که در فصل نخست پایان نامه بیان نمودید پاسخ دهید و ان ها را رد یا تایید نمایید. افزون بر این در این فصل از رساله ی دکتری مدیریت بازرگانی خود می توانید پیشنهاداتی در راستای پژوهش خود و نیز در جهت رفع مشکلاتی که در تحقیق شما به ان می پردازد بیان نمایید. هم چنین لازم است تا تفاوت هایی که نتیجه گیری پایان نامه ی شما با دیگر مقالات پیشین داشته را مقایسه نمایید و بیان کنید که نتایج شما مطابق با آن هاست و یا خلاف آن ها را بیان می دارد.

چکیده یا همان خلاصه ی تحقیق به انگلیسی

همانطور که می بینید، پایان نامه دارای بخشهای زیادی است که هر کدام خود به بخشها و قسمتهای کوچکتری با جزئیات بیشتری تقسیم می شوند، از این رو بهره گیری از راهنمایی و هدایت افراد متخصص برای کمک، راهنمایی و هدایت دانشجو، در زمینه نگارش پایان نامه دکترای مدیریت گرایش بازرگانی امری حیاتی و مهم است.

 

همچنین تهیه مطالب، نگارش، و انتخاب ژورنال مناسب برای استخراج  صحیح مقاله از آن پایان نامه دارای اهمیتی بیشتری می باشد،از این رو وجود تیمی کارآمد، خبره، حرفه ای و متعهد برای کمک به دانشجو در نگارش پایان نامه دکترای مدیریت  بازرگانی امری اجتناب ناپذیر است، و این مهم  به معنی  مشاوره،  مساعدت، و  هدایت دانشجو در تمامی مراحل  انجام پایان نامه رشته ی مدیریت بازرگانی می باشد.  مساعدتی که در نهایت منجر بر تولید دانش می شود.

چگونگی انجام رساله دکتری به زبان انگلیسی ؟

انجام رساله ی دکتری به زبان انگلیسی از اهمیت فراوانی برای دانشجویان دکتری برخوردار می باشد . چرا که با نگارش پایان نامه ی خود به زبان انگلیسی می توانند ان را در مجلات و جوامع معتبر جهانی انتشار داده و به تبع از مزایای فراوانی بهره مند گردند. از آن جایی که تمامی افراد تمایل دارند پایان نامه ی خود را به زبان مادری که با آن راحت تر می باشند، نگارش نمایند؛ اهمیت ترجمه در این بین مشخص می گردد. بر خلاف تصور عموم ترجمه ی رساله ی دکتری کار ساده ای نیست و علاوه بر نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی و هم چنین آگاهی کامل نسبت به قوانین ترجمه لازم است تا مترجم با رشته ی تخصصی پایان نامه و هم چنین اصطلاحات تخصصی موجود در پایان نامه اشنا باشد. در ادامه ی مطلب به بررسی برخی از این اصطلاحات خواهیم پرداخت .

ترجمه ی اصطلاحات پایان نامه ی دکتری

پیش از بررسی اصطلاحات و واژه های مهم موجود در پایان نامه و ترجمه ی انگلیسی آن ها لازم است بدانید که به طور کلی ترجمه ی رساله دکتری چه چیزی می باشد. البته در فارسی استفاده از کلمه ی تز دکتری رواج دارد اما جالب است بدانید که این کلمه در زبان انگلیسی برای پایان نامه ی کارشناسی ارشد کاربرد دارد. ( Master’s thesis ). در واقل ترجمه ی پایان نامه ی دکتری Doctoral dissertation می باشد. لازم است دقت داشته باشید که این دو کلمه را به جای هم استفاده نکنید.

مقاله
واژه ی دیگری که اطلاع از ترجمه ی آن اهمیت زیادی دارد مقاله می باشد. در زبان انگلیسی معادل های زیادی براز واژه ی مقاله وجود دارد که مسلما کاربرد های آن ها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد. برای مثال Article یکی از معادل های مقاله می باشد که می توان آن را برای هر نوع مقاله ای که در مجلات علمی و یا غیر علمی منتشرشده است اطلاق نمود. این در حالی است که Paper به مقاله های علمی گفته می شود که در مجلات علمی انتشار یافته باشند. هم چنین به پیش نویس این نوع از مقاله های علمی که هنوز به تایید نرسیده باشد Manuscript گفته می شود. در صورتی که از میان مقالات ارسالی در یک کنفرانس مقاله ای پذیرفته و ارائه گردد، در زبان انگلیسی Proceeding نامیده می شود.

عنوان پایان‌ نامه
اولین چیزی که توجه خواننده را به پایان نامه ی شما جلب می کند، عنوان پایان نامه می باشد. در صورتی که عنوان پایان نامه می شما جذاب و بدیع باشد، خواننده به مطالعه س آن ترغیب می شود. معادل واژه ی عنوان پایان نامه در زبان انگلیسی Thesis Title می باشد. لازم است در ترجمه ی عنوان پایان نامه ی خود به انگلیسی دقت کافی را داشته باشید و تمامی تلاش خود را به کارگیرید تا ترجمه ی عنوان نیز جذابیت کافی را داشته باشد.

تقدیر و تشکر
از دیگر بخش های مهم پایان نامه می توان به بخش تقدیر و تشکر اشاره نمود که دانشجو در آن از افراد و یا موسساتی که در به پایان رساندن پایان نامه به او یاری رسانده اند تشکر و قدردانی می کند. ترجمه ی این قسمت در زبان انگلیسی Acknowledgment است.

چکیده و مقدمه
از دیگر مهم ترین قسمت هایی که در پایان نامه موجود است می توان به چکیده مقدمه اشاره نمود. در واقع چکیده یا همان Abstract خلاصه ای از کل پایان نامه در حدود ۳۰۰ کلمه می باشد. مقدمه یا Introduction نیز در مورد کلیات پایان نامه و هم چنین و انگیزه ها و اهداف دانشجو جهت انتخاب موضوع و پرداختن به تحقیق در رابطه با ان اشاره دارد. این دو بخش که در ابتدای پایان نامه ها آورده می شود، معمولا جزو نخستین بخش هایی می باشد که خواننده اقدام به مطالعه ی ان می کند. در واقع معمولا افراد با مطالعه ی چکیده و مقدمه به کلیت پایان نامه پی می بردند و تصمیم می گیرند که آن را به طور کامل مطالعه کنند یا نه. به همین جهت نیز ترجمه ی این قسمت ها در پایان نامه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. گاهی ممکن است به جهت
ترجمه ی نادرست، مفهوم به درستی انتقال نیابد که این امر می تواند موجب به باد رفتن زحمات فراوان دانشجو شود.

پروپوزال
پروپوزال یا همان طرح اولیه ی پایان نامه در زبان انگلیسی نیز همان Proposal نامیده می شود. البته معادل فارسی این واژه پیشنهاد پژوهشی می باشد اما به اندازه ی واژه ی پروپوزال رایج نیست.

پیشینه تحقیق
پیشینه ی تحقیق قسمتی در پژوهش است که به بررسی پژوهش های پیشین انجام شده در رابطه با موضوع پایان نامه می باشد. معادل این قسمت در پایان نامه Research background می باشد.

روش تحقیق
فصل سوم پایان نامه که روش تحقیق نامیده می شود، همان طور که از نام آن مشخص است به بررسی شیوه ی پژوهش توسط پژوهشگر پرداخته می شود. در این قسمت به صورت مفصل و با جزییات کامل بیان می شود که چه ابزارها، شیوه ها، آزمایش ها و … جهت جمع آوری داده ها و نیز انجام پژوهش به کار گرفته شده است. معادل انگلیسی این قسمت در پایان نامه Research method می باشد.

نتایج
فصل چهارم پایان نامه شامل نتیجه گیری می گردد. اهمیت این بخش نیز مانند بخش چکیده و مقدمه است. چرا که اغلب خواننده پس از خواندن چکیده و مقدمه برای اطلاع از این که نتیجه ی این پژوهش چه چیزی بوده و دستاورد های آن چیست، به این قسمت رجوع می کند. به همین سبب نیز نگارش جذاب و نیز ترجمه ی صحیح و اصولی آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. معادل انگلیسی این قسمت Results می باشد.

جمع‌بندی
Conclusion بخش جمع بندی یا همان
بخشی در پایان نامه است که در آن پژوهشگر به مرور تحقیق می پردازد و در آن بیان می کند که نتیجه ی پژوهش او چه مزایا و هم چنین برتری هایی نسبت به دیگر پژوهش هایی که در پیشینه ی تحقیق به آن اشاره شد دارد .

دیگر اصطلاحات مهم
از جمله ی دیگر اصطلاحات مهمی که اغلب در رابطه با پایان نامه ها شاهد آن ها می باشیم می توان به منابع یا همان References و هم چنین دفاع از پایان نامه ی دکتری یا Defending the doctoral dissertation اشاره نمود .

یادگیری اصول و روش تحقیق برای انجام پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری

یادگیری اصول و روش تحقیق برای انجام پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری

زمانی که یک دانشجو در صدد فارغ‌التحصیل شدن در رشته‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری است، باید واحدی درسی را با عنوان پروژه پشت سر بگذارد.

حال شاید بپرسید پروژه چیست؟ پروژه همان واحد درسی‌ای می باشد که در آن پایان نامه و رساله‌ای به دانشگاه ارائه می‌گردد. چک

برای تدوین پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری باید برخی از اصول و روش‌های مناسب برای تحقیق به کار گرفته شوند. ما در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم شما را با اصول تدوین پایان نامه و رساله‌ی این رشته آشنا کنیم.

رساله‌ی دکتری با استفاده از روش‌های مختلفی همچون روش گردآوری داده، رجوع به کتاب‌ها و مراجعه کردن به اینترنت نوشته می‌شود.

  1. روش رجوع به کتاب: در این روش شما باید با کتاب‌های مربوط به رشته ی تحصیلی خود یعنی کتاب‌هایی که در زمینه‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری نوشته شده‌اند، آشنایی پیدا کنید و مطالب موجود در این کتاب‌ها را در رساله یا پایان نامه‌ی خود بگنجانید. علاوه بر این، شما باید به مجمع تشخیص صحت پایان نامه‌ی دانشگاه خود منابع مورد استفاده‌ی خود را نیز ارائه دهید. به همین دلیل کتاب می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب به شمار برود.
  2. روش مراجعه به اینترنت: امروزه بیشتر دانشجویان رشته‌ی مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری در مقطع دکترا از این رپش برای جمع آوری تحقیق استفاده می‌کنند. این روش آسانترین و سریع ترین روش گرد آوری داده است که می‌تواند در زمان و وقت دانشجو نیز صرفه جویی نماید.

این روش دارای معایبی نیز می‌باشد. گاهی اوقات ممکن است پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری به دلیل استفاده از مطالب ناصحیح موجود در اینترنت، توسط هیئت داوران دانشگاه رد شود. پس دقت داشته باشید که حتما از سایت‌های معتبر برای انجام تحقیقات خود استفاده کنید.

  1. روش گردآوری داده به روش میدانی:

روش سوم نیز روش میدانی است که در آن لازم است دانشجو برای جمع آوری مطلب برای تدوین پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری خود، به صورت حضوری در مکان‌های مختلف و مربوط به رشته برود و مطالبی را از این طریق جمع آوری نماید‌.

نکاتی دیگر

گاهی اوقات ممکن است دانشجو به دنبال نکات مورد توجه باشد تا بتواند به راحتی به پایان نامه‌ی خوب و باکیفیت را تدوین کند.

  • اولین نکته‌ی قابل توجه در تدوین پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و تپبوسعه‌ی فناوری توسط یک دانشجو این است که دانشجو بتواند یک موضوع غیر تکراری را انتخاب کند که تا پیش از آن، هیچ فرد دیگری دست به نوشتن در مورد آن موضوع نزده باشد.

اگر هیئت بررسی پایان نامه‌ی دانشگاه مورد نظر موضوع پایان نامه را تکراری تشخیص دهد، صد در صد پایان نامه‌ی دانشجو رد می‌شود.

  • نکته‌ی قابل توجه دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که مطالب جمع آوری شده کپی نشده باشد.

گاهی اوقات دیده می‌شود که برخی از دانشجویان به علت آسان‌تر شدن کار خود، تصمیم می‌گیرند که مطالب پایان نامه را از سایت‌های مجازی مختلف کپی کنند. در صورتی که این کار تخلف محسوب می‌شود و اگر کپی بودن مطالب پایان نامه توسط هیئت داوران دانشگاه بررسی شده و مشخص گردد، پایان نامه بدون هیچ حرفی لغو شده و رد می‌گردد.

  • نکته‌ی مهم دیگر در این زمینه یعنی در زمینه‌ی نوشتن پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری توسط دانشجو این است که دانشجو باید این مطالب را خوانده و بر روی آن‌ها تسلط پیدا کند چرا که کار ارائه‌ی پایان نامه فقط با نوشتن تمام نمی‌شود و باید دانشجو آن را نزد داوران پایان نامه به صورت حضوری ارائه کند. بنابراین اگر این دانشجو قدرت بیان خود را تقویت ننماید، نمی‌تواند  پایان نامه را به خوبی تحویل دهد و نمره‌ی مناسبی را نیز کسب کند.
  • پس از توجه به این نکات، یک دانشجو توانایی آن را پیدا می‌کند که واحد درسی خود را پاس کرده و به فارغ التحصیلی برسد.

مؤسسه‌های مختلف انجام پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و تپسعه‌ی فناوری

نگارش پایان نامه و رساله‌ی دانشگاهی برای برخورداری از مدارک عالیه‌ی دانشگاه، به یکی از مسائل و مشکلات مهم برای دانشجویان تبدیل شده‌است.

دانشجویانی که نیاز به تدوین پایان نامه دارند، می‌توانند نگارش پایان نامه را به یک مؤسسه‌ی عالی بسپارند اما این مؤسسه باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا از دیگر مؤسسات جدا شود.

ما در این مقاله برای سهولت کار شما دانشجویان عزیز می‌خواهیم ویژگی یک مؤسسه‌ی مناسب برای تدوین پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری را برایتان ذکر کنیم:

  • اولین نکته‌ی ای که شما باید در انتخاب مؤسسه به آن دقت کنید، این است که مؤسسه تا چه میزان توانسته است مشتریان خود را راضی نگه دارد. میزان رضایت مشتری از مسائل بسیار مهمی است که می‌تواند میزان مشتریان یک مؤسسه را بالا ببرد، همین رضایت است.

چرا که رضایت مشتری به معنای این است که مؤسسه کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهد.

  • نکته‌ی دیگر در این زمینه، قیمت پایان نامه و رساله‌ی دکتری این رشته است. مسلماً مؤسسه‌ای مناسب‌تر است که پایان‌ نامه‌هایش در عین داشتن قیمت مناسب، از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند.
  • نکته‌ی دیگر که از اهمیت خاصی در انجام پایان نامه و رساله‌ی دکتری مدیریت خدمات و توسعه‌ی فناوری توسط یک مؤسسه‌ی معتبر برخوردار است، این است که مؤسسه بتواند نیازهای دانشجو را به خوبی برآورده کند و پایان نامه‌ای به او تحویل داده شود که در نهایت توسط هیئت داوران دانشگاه قبول شده و واحد درسی پاس شود.

بی شک مؤسسه‌ای که تمامی این نکات را در بر داشته باشد و برای انجام پایان نامه قیمت مناسبی را به مشتریانش بدهد، می‌تواند سازمان خود را توسعه دهد و در صدد پیشرفت بر بیاید چرا که امروزه بسیاری از دانشجویان به دنبال مؤسسه‌ای پیشرفته و زبده در کار می‌گردند تا با خیال راحت پایان نامه را به آن‌ها سفارش دهند.

این پایان نامه‌ها به گونه‌ای تدوین می‌شوند که هیئت داوران دانشگاه یا دانشکده‌ی مورد نظر، به راحتی و بدون سخت‌گیری پایان نامه را قبول و تایید می‌کنند.

 

 

 

مشاوره پایان نامه دکتری

انجام پایان نامه و رساله مدیریت مالی

شیوه صحیح انجام پایان نامه و رساله مدیریت مالی

 

در واقع انجام صحیح پایان نامه و رساله دکترای مدیریت مالی مهم ترین عمل در انتها و تمام شدن مقطع رشته ی خود می باشد که درواقع شما می توانید با ارائه یک پایان نامه کاربردی که تمام سرفصل های آن اجرا شده است و برای بیننده ها و اساتید جذاب می باشد به رشته و گرایش خود کمک بزرگی کرده باشید. اما بهتر است بدانید انجام پروپوزال دکتری گرایش مدیریت مالی هم یکی از این موضوع های مهم در رشته انسانی و مدیریت می باشد که در پایان مقطع دکترای خود به آن می پردازید. پس بهتر است در انجام این پایان نامه تمام سرفصل ها و روش انجام آن را بلد باشید و از آن مطلع باشید تا بتوانید بهترین پایان نامه و رساله دکتری را به هیات علمی دانشگاهی خود ارائه دهید . در این مقاله سعی داریم به شما دانشجویان عزیز که به دنبال انجام صحیح پایان نامه دانشگاهی خود در رشته مدیریت مالی هستید، روش های صحیح تکمیل پایان نامه و جزئیات روش های انجام آن بپردازیم .

مدیریت مالی و معرفی آن

 

در مرحله اول قبل از پرداختن به روش های انجام پایان نامه دکترای مدیریت مالی باید بدانید مدیریت مالی چیست و در چه موضوع هایی پرداخته می شود. مدیریت گرایشی در رشته انسانی می باشد که در دانشگاه های کشور به آن می پردازند و مدیریت در دانشگاه شاخه های بسیار زیادی دارد که یکی از زیر شاخه های آن گرایش مالی می باشد که در صنعت هزینه ها و رده های مالی در شرکت ها و موسسه ها پرداخته می شود. و می توان گفت گرایش های مقطع دکترا، دکتری مالی، بانکداری، مالی بین الملل، بیمه و حقوق مالی می باشد. که در آینده به این گرایش های مالی و مدیریت رشته های دیگری افزوده خواهد شد و نظر بر این است. مدیریت مالی یکی از شاخه های بسیار کاربردی و مهم در سیستم کشور می باشد و دانشجویان مدیریت مالی دکترا فرصت رشد و کار بیشتری در کشور را دارا هستند. این افراد در موسسات و شرکت های سرمایه گذاری مشغول بکار می شوند و می توانند در قسمت مالی و بانکداری کار انجام دهند.

 

در گرایش مدیریت مالی و دکترای این رشته برای انجام این پایان نامه باید موضوعات اصلی و جذاب و کاربردی پیدا کنید چون مهم ترین قسمت در پایان نامه شما انتخاب یک موضوع و عنوان کاربردی و جذاب و مرتبط با گرایش مدیریت مالی است. سعی می کنیم در این قسمت به موضوعاتی که ممکن است در پایان نامه شما کاربردی باشد بپردازیم.

درواقع شما باید در انتخاب موضوع برای رساله دکترای مدیریت موضوعی رو مدنظر قرار دهید که بسیار در خط و عناوین درسی و گرایش خود پرداخته شده باشد و تحقیق و صحبتی بر سر گرایش مالی و هزینه ها و سیستم های مالی و قیمت گذاری ها در موسسات و شراکت ها و …. باشد. برای مثال یک شرکت مالی در قسمت های هزینه گذاری های خود از چه عوامل و روش هایی استفاده می کند و یا اینکه افراد و دانشجویان قسمت گرایش مالی چه راه هایی بر مسائل مالی خود در نظر بگیرند و چگونه مدیریت کافی بر مسائل مالی خود داشته باشند؟ و یا مثلا کار شرکت های کوچک مالی چیست و چه عواملی در قسمت ها و سیستم های مالی آن تاثیرگذار است؟ و اینکه کسب و کارهای مالی تا چه حد موفق هستند و چگونه در کار خود می توانند پیشرفت کنند.

 

باید بدانید در قسمت انجام پایان نامه دکترای مدیریت مالی باید قسمت های مختلف پایان نامه و سرفصل های آن را بدانید تا بتوانید به همه موضوعات در مقاله بپردازید و پایان نامه کامل و جامعی ارائه دهید. بخش های مختلف پایان نامه دکترای مالی حدودا پنج قسمت می باشد:

  • کلیات پژوهش
  • ادبیات پژوهش
  • روش پژوهش
  • تحلیل داده ها
  • خلاصه و نتیجه گیری

 

کلیات پژوهش

می توان در رابطه با کلیات پژوهش یک پایان نامه دکتری گفت که منظور بر سر مقدمه و اصل موضوع و پایان نامه می باشد که اشاره دقیقی بر کل موضوع تحقیق پایانه نامه شما دارد و مسیر را برای خواننده روشن تر می کند تا به منظور کلی مفهوم این تحقیق و پایان نامه پی ببرد. پس درواقع انجام بخش کلیات پژوهش و یک پایان نامه کمک شایانی دارد در مفهوم کل پایان نامه شما برای ارائه آن به اساتید. پس بهتر است منظور پایان نامه و تحقیق خود را به آشکاری در سرفصل کلیات پژوهش پایان نامه خود بکار ببرید و مفهوم اصلی پایان نامه خود را معلوم کنید. درواقع نگارش کلیات پژوهش یا همان مقدمه کلیات پایان نامه از مهم ترین قسمت ها در کل پایان نامه دکترای مهندسی مالی شما می باشد.

 

و موضوع دیگر که بسیار در قالب یک پایان نامه دکترا مهم است قالب نوشتن و ادبیات پژوهش و تحقیقات پایان نامه خود می باشد که بسیار به موضوعی که به آن پرداخته شده اشاره دارد و ادبیات تحقیق پایان نامه خود را به نمایش می گذارد و منظور تحقیق را آشکار میکند. پس دقت کنید در این قسمت پایان نامه خود ادبیات پژوهش تحقیق، بسیار مربوط به موضوعی که انتخاب کردید باشد و به موضوعی انتخابیتان بسیار مرتبط باشد و سوال های فردی که موضوع را خوانده را برطرف کند و نگاه کلی بر موضوع انتخابی پایان نامه داشته باشد.

و مورد بعدی که در انجام پروپوزال دکترای مهندسی مالی بسیار قابل توجه است پرداختن به مصاحبه و تحلیل تحقیق خود در پایان نامه می باشد که شما می توانید با یک ضبط کننده صدای اساتید مورد نظر راجع به مصاحبه خود را جمع اوری و ضبط کرده و با دقت آن مصاحبه ضبط شده را تایپ کرده و در قسمت پایان نامه خود قرار دهید سعی کنید با دقت بسیاری این مصاحبه را تایپ کنید و مصاحبه شما باید درمورد تحلیل داده ها و تحقیقات پایان نامه خود باشد چون بسیار واجب است درمورد مسائل و گرایش های مربوط به موضوع پایان نامه دکترای مالی خود بحث و مصاحبه شده باشد تا در صورت یک تحلیل تایپ شده درمورد تحقیقات خود در بیاید.

در هنگام انجام پایان نامه و رساله دکتری مدیریت مالی به چه نکاتی باید توجه کرد :

همانطور که خودتان هم می‌دانید انجام پایان نامه و رساله دکتری مدیریت مالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد چون نمره‌ای که پایان می آورد در آینده شغلی  و استخدام شما نقش بسیار مهمی خواهد داشت و  شما باید در انجام رساله دکتری مدیریت مالی دقت بسیار زیادی به خرج دهید تا بتوانید یک پایان نامه با کیفیت تولید کرده و نتیجه خوبی از آن بگیرید.  برای انجام یک پایان نامه و رساله دکتری مدیریت مالی با کیفیت به نکات زیادی باید دقت شود تا پایان نامه در انتها از کیفیت خوبی برخوردار باشد. همچنین همه دانشگاه ها برای خود قوانین خاصی دارند و دانشجو باید تمام این قوانین را در داخل رساله دکتری خود رعایت کند تا این پایان نامه و رساله مورد قبول  اساتید و داوران باشد، دقت کنید که اگر پایان نامه شما مورد تایید نباشد، دوباره به شما بازگردانده می شود و  شما باید دوباره انجام آن را از اول شروع کنید. پس شما باید پایان نامه خود را به درستی انجام دهید. برایانجام پایان نامه و رساله دکتری نکات۵مهم زیادی وجود دارد که در ادامه مقاله به برخی از آن‌ ها اشاره خواهیم کرد.

مهترین نکات :

دانشجویان دکتری باید پس از تمام شدن مقطع دکترای خود  توضیحات و مطالبی را به عنوان پایان نامه و رساله دکتری به اساتید خود ارائه بدهند. برای انجام این پایان‌نامه و رساله نکات بسیار زیادی باید رعایت شود. شما ابتدا باید یک موضوع مناسب برای پایان نامه خود پیدا کنید پیدا کنید و سپس اقدام به انجام آن کنید. این موضوع باید برای همه تازگی داشته باشد و  شما نباید از موضوعات قدیمی در داخل پایان نامه خود استفاده کنید. همچنین موضوعی را انتخاب کنید، که خودتان هم تسلط کافی بر روی آن داشته باشید چون در غیر این صورت نخواهید توانست یک پایان نامه رساله دکتری با کیفیت تولید کنید.

همانطور که خودتان هم می‌دانید شما برای اینکه بتوانید  یک پایان نامه و رساله دکتری مدیریت مالی با کیفیت تولید کنید. باید نکات زیادی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از پایان نامه خود بگیرید. شما باید سعی کنید که از مطالب مفید و سودمند در داخل پایان نامه و رساله خود استفاده کنید. به طوری که این مطالب بتوانند سودمندترین اطلاعات را به خواننده برسانند و همچنین مطالب باید به گونه‌ای باشند که خواننده با خواندن آن ها لذت ببرد و اشتیاقش برای ادامه متن پایان نامه زیادتر شود.

شما همچنین باید از مطالب جدید در داخل پایان نامه خود استفاده کنید، استفاده از مطالب قدیمی و تکراری به شدت کیفیت پایان نامه شما را پایین خواهد آورد. شما باید سعی کنید که مطالب رساله خود را با زبانی ساده و شیوا بیان کنید تا خواننده بتواند به خوبی آن ها را درک کند. شما همچنین باید سعی کنید که از جدول ها، نمودار ها و تصاویر مرتبط با عنوان پایان نامه استفاده کنید. این موضوع به درک بیشتر پایان نامه شما نسبت به خواننده کمک فراوانی خواهد کرد.

همچنین شما باید از مطالبی استفاده کنید که حول عنوان پایان نامه باشد و از حاشیه حرف نزند. شما باید تمام علائم نگارشی را در داخل پایان نامه رعایت کنید و سعی کنید که هیچ گونه غلط املایی در داخل پایان نامه نداشته باشید. در غیر اینصورت خواننده از خواندن متن شما خسته خواهد شد.

در حین انجام پایان نامه ممکن است برای دانشجو مشکلات زیادی به وجود بیاید دانشجو در این صورت می‌تواند با استاد راهنمای خود در ارتباط باشد و تمامی این مشکلات را به کمک او برطرف کند، شما در ابتدای انجام پایان نامه یک استاد راهنما برای خود انتخاب می کنید. استاد راهنما کمک بزرگی در انجام پایان نامه و رساله دکتری برای شما می باشد. همچنین اگر دسترسی به این استاد راهنما برای شما مقدور نباشد، شما می توانید با مشاورین که در این زمینه مشاوره می‌دهند ارتباط برقرار کنید امروز موسسه‌ای در سطح کشور فعالیت می‌کنند که از مشاوران حرفه ای در زمینه انجام پایان نامه ها و رساله های دکتری مختلف تشکیل شده اند. شما می توانید با مشاوره  گرفتن از این موسسه ها به راحتی مشکل به وجود آمده را حل کنید.

نکاتی دیگر :

برای آن که نوشتن یک پایان نامه و رساله دکتری مدیریت مالی علمی را شروع کرد. در اولین قدم باید یک مشکل در جامعه را شناسایی کرده و سپس برای حل آن، اقدام به نوشتن یک پابان نامه کرد. همان طور که گفته شد پایان نامه و رساله انواع متعددی دارد که یک نمونه آن نیز پابان نامه و رساله دکتری مدیریت مالی می باشد برای این کار باید یک عنوان منحصر به فرد تنظیم کرد و سپس نوشتن پروپوزال را آغاز نمود.

کیفیت انجام پایان نامه و رساله دکتری به فاکتور ها متعددی بستگی دارد که در این جا به چند مورد از این نکات اشاره می شود.برای این که پایان نامه و رساله دکتری مدیریت مالی دارای اعتبار علمی بوده باشد بازد در تنظیم آن از مطالب به روز به صورت خلاصه و چکیده استفاده کرد در این صورت رساله به صورت جمع و جورتر بوده و توجه خواننده را به خود جلب خواهد کرد.

یکی دیگر از نکات مهم در نوشتن پایان نامه زبان گرایش آموزش زبان عربی  رعایت کردن اصول فرمت و نگارش می باشد هر نوع تحقیقی بایستی عاری از هر گونه اشکال نگارشی و غلط املایی باشد. کیفیت انجام پایان نامه دکتری به انسجام و یکپارچگی جملات و کلمات آن نیز بستگی دارد نویسنده پایان نامه در ابتدا از کلیات شروع کرده و کم کم دلیل انتخاب عنوان خود را رح دادا و به جزئیات برسد در این سورت خواننده از مطالعه خود لذت خواهد برد.

مورد بعدی در این راستا استفاده کردن از مطالب مطالعات انجام شده در سال های آتی به صورت چکیده بوده و  نتایج این بررسی ها را بایستی از قدیم به جدید در پایان نامه خود آورد. در نوشتن پایان نامه و رساله دکتری مدیریت مالی بهتر است که از محاوره گویی پرهیز شده و مطالب  به صورت مفید و خلاصه  نوشته شود. همچنین دقت کنید که شما باید بر روی تمامی مطالب پایان نامه و رساله دکتری خود تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید به خوبی از پایان نامه خود در مقابل اساتید و داوران دفاع کنید.

خلاصه و نتیجه گیری پایان نامه دکتری

در موضوع و سرفصل بعدی انجام صحیح رساله دکتری مهندسی و یا مدیریت مالی همان جمع بندی و خلاصه ای از کلیات پایان نامه می باشد. برای انجام صحیح این سرفصل باید یک نتیجه گیری و جمع بندی کلی و خیلی خلاصه درمورد منظور خود از طرح این موضوع و پایان نامه ارائه دهید. و به کل موضوع و مضمون توجه بسیاری کنید و قصد خود را در نتیجه برای طرح این مقاله پایان نامه بیان کنید. و شما باید در این قسمت طرح کنید که این مورد و موضوع چه نفعی برای بیان شدن داشت و مواردی را در ذهن اکثر افراد حل خواهد کرد. توجه کنید فهرست بندی و خلاصه بندی و نتیجه گیری هم قسمت مهمی از یک پایان نامه می باشد که برای تکمیل بهتر مقاله باید حتما به بهترین شکل آن را در پایان نامه ارائه دهید.

 

و در انتها می توان بیان کرد که به شما دوستان و دانشجوها موارد و طرز صحیح انجام یک رساله دکتری مدیریت مالی را ارائه کردیم. و شما با رعایت این سرفصل ها و موضوعات بیان شده می توانید پایان نامه کامل و جامعی را ارائه دهید .

همه ی بایدها و نبایدهای لازم برای نوشتن پروپوزال و پایان نامه ی دکتری مدیریت استراتژی صنعتی:

نوشتن پروپوزال و در ادامه ی آن نگارش پایان نامه ی مقطع دکتری مدیریت استراتژی صنعتی حساسیت بالایی دارد که کار نگارش را نیازمند داشتن دقت بالایی می کند. رساله نیز همانند پایان نامه پژوهشی است که دانشجو برای گرفتن مدرک تحصیلی خود انجام می دهد.

وقتی دانشجو به پایان دوره ی دکتری خود می رسد، لازم دارد تا یک رساله ی دکتری نگارش کند و در جلسه ی دفاعیه در حضور داوران از کار تحقیقاتی خود دفاع کرده و به سوالات داوران پاسخ دهد. با وجود قانع کننده بودن پاسخ ها، دانشجو به داوران نشان می دهد که زمان کافی و هم چنین دقت بسیار زیادی را صرف انجام رساله ی دکتری خود نموده است. علاوه بر آن تحقیقات زیادی را برای کار پژوهشی خود انجام داده است.

اما قبل از رسیدن به چنین مر حله ای دانشجو باید بداند چگونه رساله ی دکتری بنویسد. باید برای این که رساله ی مقطع دکتری شما مورد تایید اساتید و داوران قرار بگیرد باید قواعد مربوط به نگارش رساله را رعایت کند.

نحوه ی نوشتن رساله ی دکتری با پایان نامه تفاوت های زیادی دارد که این امر باعث شده که نوشتن رساله ی دکتری برای اکثر دانشجویان سخت باشد. این کار نیاز به برنامه ریزی، کار تحقیقاتی و مهارت نوشتن دارد که می تواند از طولانی ترین مراحل تحصیل شما به حساب بیاید.

در رساله ی مقطع دکتری نیز همانند پایان نامه باید یک موضوع کاملا جدید برای کار پژوهشی انتخاب شود. هدف از نگارش و انجام رساله ی دکتری مدیریت استراتژی صنعتی این است که شما بتوانید به راحتی یک کار پژوهشی را به تنهایی انجام و به پایان برسانید. معمولا حجم رساله ی دکتری زیاد بوده و حدود ۲۵۰ صفحه می باشد و گاهی اوقات حتی به ۴۰۰ صفحه هم خواهد رسید.

ساختار رساله

در آغاز باید گفت که رساله ی دکتری بر پنج فصل استوار است و به ترتیب شامل موارد زیر می گردد:

فصل اول: مقدمه

در فصل اول باید به بیان مسئله ی تحقیق و ضرورت انجام آن پرداخت و اهداف مورد نظر از انجام پژوهش را بیان کرد.

ابتدا باید اهداف تحقیق را به طور کلی در یک صفحه بیان کرده و سپس به طور جزئی و اختصاصی به بیان این اهداف پرداخت.

فصل دوم: منابع و پیشینه ی تحقیق

در این فصل باید مطالعات قبلی در زمینه ی مورد تحقیق را آورده و به صورت جامع و کامل به شرح سوابق تحقیقات انجام شده پرداخت.

فصل سوم: مواد و روش انجام تحقیقات

در این فصل باید تمام ابزار و متد مورد استفاده در پژوهش و هم چنین مواد به کار برده شده، ذکر گردد. علاوه بر آن باید دلایل استفاده از آن ها نیز ذکر شود.

فصل چهارم: بحث و نتایج تحقیقات

در این فصل تمام نتایج به دست آمده از تحقیقات خود را  باید ارائه کنید. برای این کار می توان از جداول، عکس ها و نمودارها استفاده کنید. این کار به درک موضوع توسط خواننده نیز کمک شایانی می کند.

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

همان گونه که از نام این فصل مشخص است، شما باید در این فصل نتیجه گیری نهایی خود از تحقیقات تان را به طور کامل و خلاصه بیان کنید. هم چنین می توانید برای کسانی که در آینده می خواهند ادامه ی کار تحقیقاتی شما را انجام دهند پیشنهاداتی ارائه دهید.

شاید نوشتن تمام این مطالب و گردآوری مناسب آن ها در کنار هم برای دانشجویان زیادی امکان پذیر نباشد. شنا دانشجویان می توانید در مسیر نوشتن و انجام پایان نامه و رساله دکتری مدیریت استراتژی صنعتی خود، به صورت آنلاین و از راه دور با گروه مشاوره ای موسسه ی ما در تماس باشید و برای نگارش بهتر و با کیفیت تر رساله ی خود از مشاوران با تجربه و ماهر ما کمک بگیرید.

نکاتی مهم

مسیر نگارش رساله ی دکتری مدیریت استراتژی صنعتی یک چالش بسیار بزرگ است که بسیاری از دانشجویان توانایی رویارویی با آن را ندارند. اما نکاتی وجود دارد که با رعایت کردن آن ها می توانید بهترین رساله ی دکتری را داشته باشید.

دانشجو همچنین باید از مطالب مفید و سودمند در داخل پایان نامه خود استفاده کند. این مطالب باید اطلاعات مفیدی به خواننده برساند. دانشجو باید از مطالب به روز و غير تکراری در داخل پایان نامه و رساله دکتری خود استفاده کند، در غیر اینصورت پایان نامه و رساله انجام شده از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود.

موضوع مورد تحقیق رساله ی دکتری باید موضوعی نوآورانه و خلاقانه باشد که تاکنون در زمینه ی آن تحقیقات علمی صورت نگرفته باشد. این موضوع جدید هم چنین باید بتواند حداقل یکی از چالش های روز جامعه را حل کرده و مفید واقع گردد.

بعضی از دانشجویان ممکن توانایی جستجوی علمی برای پیدا کردن منابع جدید و به روز را نداشته باشند. علاوه برآن تجربه ی زیادی در نوشتن و نگارش متن های علمی و تحقیقاتی نداشته باشند.

برای نگارش رساله ی دکتری باید قواعد نگارشی خاصی را رعایت کرد. بنابراین دانشجو باید با این قواعد نگارشی و زبان نگارشی مرتبط به رساله ی دکتری مدیریت استراتژی صنعتی اعلام شده از سوی دانشگاه خود آشنا باشد. هم چنین باید توانایی به کار بردن آن ها را در متن نگارشی خود داشته باشد.

دانشجو در دوره ی دکتری زمان زیادی برای نگارش رساله ی مدیریت استراتژی صنعتی خود دارد. از این رو اکثر دانشجویان شروع کار پژوهش و نگارش را به طور دائم به تعویق می اندازند. اکثر دانشجویان نمی توانند زمان بندی مناسبی رای انجام رساله ی خود انتخاب کنند و از این رو دچار استرس می گردند.

امروزه افراد و موسساتی هستند که نوشتن رساله ی دکتری مدیریت استراتژی صنعتی را با کیفیت مناسب انجام می دهند. دانشجو می تواند انجام رساله ی دکتری خود را به این موسسات با تجربه بسپارند.

شما می توانید به راحتی و به شکل آنلاین با افراد با تجربه ی موسسه ی ما در ارتباط باشید و کار انجام پایان نامه ی مدیریت استراتژی صنعتی خود را به ما بسپارید . افراد ما در زمینه ی نگارش پایان نامه و رساله ی دکتری دارای تجربه و مهارت کافی بوده و در نهایت یک پایان نامه و رساله ی با کیفیت را به شما تحویل می دهند. این کار به شما کمک می کند تا در پایان شما بهترین نتیجه را کسب کنید.

نوشتن پایان نامه و رساله دکتری به زبان انگلیسی

دانشجو به تنهایی می‌تواند پایان نامه و رساله دکتری مدیریت تطبيقی و توسعه را تکمیل نماید؟

رشته مدیریت تطبیقی و توسعه یکی از رشته‌های دانشگاهی می‌باشد که امروز افراد زیادی نیز در این رشته مشغول به تحصیل هستند و فعالیت در رشته برای جامعه نیز فوائد بسیار زیادی خواهد داشت . دانشجویان دکتری که در این رشته مشغول به تحصیل هستند. موقع تمام شدن مقطع تحصیلی خود مطالب و توضیحاتی را به عنوان پایان نامه و رساله دکترای مدیریت تطبیقی و توسعه آماده کرده و آن را به اساتید خود ارائه دهند.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که انجام پایان نامه و رساله دکترای مدیریت و توسعه به تنهایی برای خود دانشجو امکانپذیر است ؟ باید بگوییم که انجام پایان نامه و رساله به تنهایی برای دانشجو به هیچ عنوان امکان پذیر نمی‌باشد. به طور حتم دانشجویان در حین انجام پایان نامه با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد، این مشکلات به تنهایی برای خود دانشجو قابل حل نخواهد بود، برای همین دانشجو باید هنگام انجام پایان نامه و رساله دکتری از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرد. شما می‌توانید برای حل مشکلات خود از استاد راهنمای خود کمک بگیرید.

استاد راهنما تمامی مطالب و مشکلاتی که ممکن است برای شما در حین انجام پایان نامه  پیش بیاید را به خوبی می‌داند و می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به شما بکند. گاهی اوقات درک برخی از مطالب برای خود دانشجو بسیار دشوار می‌باشد و به هیچ عنوان دانشجو نمی‌تواند مفهوم این مطالب متوجه شود، در این صورت استاد راهنما می‌تواند به دانشجو کمک کرده و  مشکل دانشجو را برطرف کند. دانشجو می‌تواند، برای برطرف کردن مشکلات خود با مشاوران که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، نیز مشورت کرده و مشکل خود را به راحتی حل کند.

امروز موسسه‌هایی وجود دارد که از مشاوران ماهر و با تجربه در این زمینه تشکیل شده است، شما می‌توانید به راحتی و به صورت آنلاین با این موسسات ارتباط گرفته مشکل خود را توسط این مشاوران به راحتی حل کنید. دانشجو همچنین د با تعامل و هم‌اندیشی با استاد راهنمای خود می‌تواند از بهترین و با کیفیت ترین مطالب در داخل پایان نامه خود استفاده کند. گاهی اوقات استفاده از مطالب باعث پایین آمدن کیفیت پایان نامه می‌شود و دانشجو خود متوجه این موضوع نیست، این استاد راهنما است که می‌تواند دانشجو را متوجه این اشتباه کند. پس با توجه به مطالب گفته شده می‌توان گفت که انجام یک پایان نامه و رساله دکتری به هیچ عنوان برای خود دانشجو قابل انجام نمی‌باشد و دانشجو باید از افراد و مشاوران مختلف که در این زمینه بسیار حرفه‌ای هستند، کمک بگیرید.

مهمترین نکات در انجام پایان نامه‌ و رساله دکتری :

همانطور که خودتان هم می‌دانید انجام پایان نامه و رساله دکتری نسبت به پایان نامه‌های دیگر از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و سختی‌های خاص خودش را می‌طلبد و دانشجو باید در حین انجام این پایان نامه و رساله دکتری مدیریت تطبیق و توسعه دقت بسیار زیادی به خرج بدهد و از افراد و مشاوران حرفه‌ای و با تجربه نیز کمک بگیرد.

شما باید از منابع بسیار مفید و سودمند استفاده کنید تا بتوانید مطالب و توضیحات مفیدی را برای پایان نامه خود جمع آوری کنید. شما باید از مطالبی در داخل پایان نامه خود استفاده کنید که این مطالب به خواننده نیز اطلاعات مفید و سودمند برسانند و خواندن این مطالب برای خواننده جذابیت خاصی داشته باشد. دانشجو باید موضوع پایان نامه خود را به گونه‌ای انتخاب کنند که این موضوع بسیار جدید باشد و تازگی داشته باشد. همچنین شما باید از مطالب به روز و یونیک در داخل پایان نامه خود استفاده کنید  استفاده از مطالب بیهوده در داخل پایان نامه کیفیت پایان نامه شما را به شدت کاهش خواهد داد.

دانشجو می‌تواند از نمودارها، جدول‌ها و عکس‌های با کیفیت و مرتبط با عنوان پایان نامه در داخل پایان نامه استفاده کند. این موضوع به درک بیشتر خواننده نسبت به پایان نامه شما کمک فراوانی خواهد کرد. دانشجو باید تسلط کافی بر علائم نگارشی داشته باشد و به هیچ عنوان در داخل پایان نامه غلط املایی نداشته باشد. چون این موضوع نیز باعث خواهد شد که خواننده موقع مطالعه پایان نامه شما بی حوصله شود و شاید دیگر به مطالعه  پایان نامه شما ادامه ندهد.

شما باید سعی که مطالب پایان نامه خود را با زبانی ساده بیان کنید. تا خواننده نیز بتواند با خواندن آن‌ها به خوبی مطالب را درک کند. همچنین نکته مهم دیگر این می باشد که دانشجو باید بر روی تمامی مطالبی که در پایان نامه خود استفاده کرده است، تسلط بالایی داشت باشد و به خوبی مطالب را به خاطر بسپارد، چون دانشجو باید از پایان نامه خود در مقابل اساتید و داوران دفاع کند، حتما دقت کنید که پس از اتمام پایان نامه و رساله دکتری یک دور کامل آن را چک کنید و تمام اشکالات و مشکلات آن را برطرف کنید، پس از اینکه مطمئن شدید پایان نامه شما قابل ارائه  می باشد آن را به اساتید و داوران تحویل دهید.

موسسات مختلف انجام پایان نامه و رساله دکتری :

گاهی اوقات ممکن است دانشجو به هیچ عنوان قادر به انجام پایان نامه و رساله دکتری مدیریت تطبیق و توسعه نباشد و انجام این پایان نامه برای او کار دشواری باشد و بداند که اگر پایان نامه را خودش انجام دهد، پایان نامه از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود و نتیجه خوبی برای او نیاورد. همانطور که خودتان هم می‌دانید نتیجه‌ای که پایان نامه شما برای شما می‌آورد نقش بسیار مهمی در آینده شغلی شما خواهد داشت و شما باید در انجام پایان نامه و رساله دکتری خود حساسیت بسیار زیادی به خرج بدهید.

در این صورت می‌توانید انجام پایان نامه و رساله دکتری مدیریت تطبیقی و توسعه خود را به موسسات مختلف که در این زمینه باتجربه و حرفه‌ای هستند، بسپارید، اما شما  قبل از اینکه پایان نامه و رساله دکتری خود را به این موسسات تحویل دهید، باید از درستی کار آن‌ها مطمئن شوید و سپس انجام پایان نامه خود را با آن‌ها بسپارید. همچنین شما می‌توانید به صورت آنلاین با این موسسات ارتباط برقرار کرده و سفارش خود را در سایت آن‌ها ثبت کنید. این موسسات پایان نامه‌ها و رساله‌های دکتری شما را در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه‌های ممکن به شما تحویل خواهند داد و شما بابت این موضوع هیچ نگرانی نخواهید داشت.

نکات لازم برای دانشجویان دکتری مدیریت دولتی جهت انجام پایان نامه و رساله دکتری

 

نکات لازم برای دانشجویان دکتری مدیریت دولتی جهت انجام پایان نامه و رساله دکتری

پایان نامه و رساله دکترای مدیریت دولتی تحقیقی است که دانشجو در مقطع دکتری  موظف به ارائه آن می‌باشد. پایان نامه و رساله متنی است که توسط پژهش و تحقیق جمع آوری و طبق اصول و قراعد خاصی نوشته می‌شود. پایان نامه عملی است که توانایی و بار علمی و عملی دانشجو بر اساس آن سنجیده می‌شود. چنانچه پایان نامه و رساله نمره بالایی از داوران و استاد راهنما اخذ نماید. مسیر شغلی و مهارتی دانشجو تا حدودی ساپورت شده و خیال دانشجو راحت می‌گردد. دانشجو پس از انجام پایان نامه می‌بایست  در مقابل داوران و استاد راهنما اقدام به دفاع از پایان نامه خود کرده و میزان تسلط خود را بر روی پایان نامه را نشان دهد.

یکی از مواردی که می‌تواند بر روی نمره تاثیر چشم گیری بگذارد کیفیت پایان نامه می‌باشد، چنانچه هر چه کیفیت و بار علمی پایان نامه  و رساله بیشتر باشد احتمال اخد نمره مناسب بالاتر می‌باشد. نکات زیادی در ارتباط با کیفیت پایان نامه مطرح شده است که دانشجو می تواند با رعایت این موارد از کیفیت پایان نامه و رساله خود اطمینان حاصل فرماید.

یکی از نکات مهم موضوع پایان نامه می‌باشد، چنانچه موضوع انتخابی دانشجو موضوع جدیدی باشد و یا موضوعی باشد که پایان نامه های زیادی در باره موضوع مورد نظر وجود ندارد نظر داوران را جلب کرده و احتمال اخذ نمره بالا را افزایش می‌دهد. علاوه بر موارد بالا دانشجو می بایست از استفاده مطالب تکراری پرهیز نماید و مطالبی یونیک را وارد پایان نامه خود کند.

اغلب دانشگاه ها بدون صرف نظر از نوع رشته‌های موجود در دانشگاه قوانینی را برای انجام پایان نامه و رساله دکتری مدیریت بازاریابی برای دانشجویان اعلام می‌کنند تا در هنگام نوشتن و آماده سازی پایان نامه رعایت شود.چنانچه موارد گفته شده از سوی دانشگاه به خوبی رعایت شود پایان نامه از کیفیت بالا تری برخوردار خواهد شد.

مطالب موجود در پایان نامه باید به گونه ای نوشته شود که دور از هر ابهام و شک و شبه ای باشد و مطالب حاشیه ای و غیر مرتبط در موضوع رساله ذکر نشده باشد. دانشجویان زیادی در مقطع دکتری و وجود دارد که از تمامی اصول و نکات مربوط به نگارش پایان نامه مطلع نمی‌باشند. دانشجو باید بر روی تمامی مطالبی که در داخل پایان نامه و رساله دکتری خود استفاده کرده است، تسلط کافی داشته باشد، چون پس از اتمام پایان نامه دانشجو باید  از پایان نامه خود در مقابل داوران دفاع کند و دفاع از پایان نامه نیز یکی از مراحل مهم انجام پایان نامه می‌باشد، پس در این صورت باید تمامی مطالبی را که در داخل پایان نامه خود استفاده می‌کنید را به خوبی به خاطر بسپارید.

در این صورت دانشجو می‌تواند به استاد راهنمای خود مراجعه کرده و تمامی اصول و قواعدی که باید در انجام پایان نامه و رساله دکترای مدیریت بازاریابی باکیفیت رعایت شود، را از استاد راهنمای خود فرا گیرد. همچنین دانشجو می‌تواند با مشاوران مختلفی نیز در این زمینه ارتباط برقرار کند. امروز موسسه‌هایی در سطح کشور فعالیت می‌کنند که کار آن ها مشاوره دادن درباره انجام پایان نامه و رساله دکترای مدیریت دولتی باکیفیت می‌باشد. دانشجو به راحتی می‌تواند به صورت آنلاین با این موسسه ارتباط برقرار کرده و بهترین مشاوره‌ها را از آن‌ها برای انجام پایان نامه و رساله دکترای باکیفیت بگیرد.

مهمترین مشکلات در انجام پایان نامه‌ و رساله دکتری :

همانطور که دانشجویان دکتری به خوبی می‌دانند  انجام یک پایان نامه و رساله دکترای رشته مدیریت دولتی سختی‌های بسیار زیادی دارد. ممکن است دانشجو در حین انجام پایان نامه با مشکلات زیادی مواجه شود، یکی از مهمترین مشکلات این می‌باشد که گاهی اوقات دانشجو بر روی مسائلی که در گذشته دوران تحصیل خود آموخته است به خوبی تسلط ندارد، در این صورت دانشجو نمی‌تواند انجام پایان نامه و رساله دکترای خود را به خوبی به پایان برساند و در این صورت باید دوباره از نو تمامی مطالب را به خوبی مطالعه کنند و پس از اینکه به بالاترین درک از این مطالب رسید. اقدام به انجام پایان نامه کند.

گاهی اوقات برای جمع‌آوری اطلاعات و مطالب مناسب باید به مکان‌های مختلف مراجعه کرد، مراجعه به بعضی مکان‌ها برای دانشجویان امکان پذیر نمی‌باشد. دانشجو در این صورت می‌تواند به پیش استاد راهنمای خود مراجعه کرده و با کمک و تعامل او این مشکل را نیز حل کند. همچنین برای انجام یک پایان نامه و رساله دکترای مدیریت دولتی نرم افزارهای مختلفی لازم است که شما باید بر روی آن‌ها تسلط داشته باشید. در غیر این صورت نخواهید توانست پایان نامه با کیفیت تولید کنید. قبل از انجام پایان نامه نیز باید به خوبی این نرم‌افزارها را یاد بگیرید و سپس شروع به انجام پایان نامه و رساله دکتری کنید. گاهی اوقات دانشجو ممکن است بر روی علائم نگارشی زبان فارسی تسلط کافی نداشته باشد و همانطور که خودتان هم می‌دانید، این موضوع می‌تواند مشکلات زیادی در داخل پایان نامه به بار بیاورد. دانشجو ابتدا باید به خوبی این علائم نگارشی را یاد بگیرد و سپس شروع به نوشتن پایان نامه کند.

بهترین قیمت انجام پایان و رساله دکتری :

قیمت انجام پایان نامه و رساله دکتری مدیریت دولتی در موسسات مختلف متفاوت می‌شود. ولی در کل این مؤسسه‌ها تمامی قیمت‌های خود را به صورت رقابتی اعلام می‌کنند تا هزینه زیادی برای دانشجو تحمیل نشود. دانشجویان جهت اطلاع از صحت رقابتی بودن قیمت‌ها می‌توانند. قیمت انجام پایان نامه و رساله دکتری از همه موسسات استعلام کرده و با قیمت‌ها را با یکدیگر  مقایسه نمایند، تا بتوانند مناسب ترین قیمت را برای انجام رساله دکترای خود پرداخت کنند.

سفارش انجام پایان نامه و رساله دکتری در موسسه‌های مختلف به شکل آنلاین انجام می شود و دانشجویان خواهند توانست بدون نیاز به مراجعه به موسسه، انجام پایان نامه خود خود را در مقطع دکتری به این موسسه ها واگذار کنند و سپس این افرا می‌توانند پایان نامه ی خود را  با بالاترین کیفیت مورد نظر، تحویل بگیرید.

همچنین می‌توان گفت قیمت انجام پایان نامه و رساله دکتری در مقایسه با وقت و سلیقه‌ای که برای انجام این پایان‌نامه گذاشته می‌شود. بسیار ناچیز می‌باشد، این چون پایان‌نامه‌ها بهترین نمرات را برای دانشجویان می‌آورند و این موضوع کاملا به نفع دانشجو می‌باشد و در آینده او نقش بسیار مثبتی ایفا می‌کند.