دستورالعمل های انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد

برای موفقیت در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت در گرایش های مالی ، تحول ، دولتی ، بازرگانی ، منابع انسانی باید موارد مختلفی را درنظر داشته باشیم . اين دستور العملي مختصر و كوتاه براي چگونه نوشتن يك پايان ­نامه در سطح كارشناسي و كارشناسي ارشد است . هدفش دانشجويان گرایش های مختلف مدیریت است . يك پايان­ نامه ممكن است به سه بخش تقسيم شود : ساختار ، ماهیت و سبك . ساختار باعث يكپارچگي و پيوستگي منطقي ماهيت ، اهميت و عمق ، سبك و جذابيت موضوع مي­ شود . با بيان واضح و روشن فرضيه ­ي خود منطقي­ بودن و قابل آزمون بودنش را تضمين مي­كنيد . گزارشات دقيق خود را ثبت كنيد و در طي پيشرفت كارتان پيش ­نويس ­هاي خود از كار را بنويسيد . نوشتن پايان­ نامه را همراه با فصول آزمايشگاهي شروع نماييد . با مقالات مروري ، مقدمه و نتيجه­ گيري ادامه دهيد . بعد از نوشتن نتيجه ­گيري ، آخرين خلاصه يا چكيده را بنويسيد . هميشه به طور مستقيم و شفاف با ذهنيت يك خواننده بنويسيد . خواننده را از موارد شناخته شده به ناشناخته­ ها هدايت كنيد . به صورت شفاف ، دقيق و مختصر بنويسيد . بينديشيد ، نقشه بكشيد ، بنويسيد و تصحيح و بازبيني كنيد . ترتيب دستورالعمل را دنبال كنيد و از نظر املايي و دستور زبان آن رابررسي كنيد . دوباره بخوانيد ، نقد كنيد و اصلاح نماييد . بهترين كارتان را به عنوان پايان­ نامه­ ي تكميل شده­ ي خود ارائه دهيد .

فهرست

۱ مقدمه

-يك پايان ­نامه چيست و چرا نوشته مي­شود ؟

-تفاوت­هاي بين پايان­ نامه كارشناسي و كارشناسي ارشد

ساختار

– ساختار پایان­ نامه در UWA

– منطق ساختار

-فرضيه پشتيبان پايان­ نامه

– آیا یک پایان ­نامه مدیریت به فرضیه نیاز دارد ؟

ماهیت

– در ابتدا شروع کنید : سوابق و گزارش ­ها را نگه دارید

– با ذهنیت یک خواننده بنویسید

– تفکر ، طراحی ، نوشتن ، بازبینی و اصلاح

– نصایح آتیکی­اوزِل

– قوانین لیندزی

–  تذکرات هارتمن

–  اولین پیش­ نویس­ ها و طرح­ های خود را کنار هم جمع کنید

–  فصول آزمایشگاهی

– بازبینی و مرور مقالات

– مقدمه و نتیجه ­گیری

– رابط­های فصل­ها

-خلاصه یا چکیده

– نگارش ساير بخش­هاي پايان ­نامه

-پيرايش پايان­ نامه

– عنصر زمان

– باید­ها و نبایدهای پروپوزال و پایان نامه مدیریت

سبک : زبان

– مهارت خوب نوشتن به زبان انگلیسی

– ابهام و وضوح

-دقت و صحت

– اختصار

– نمونه­ هایی از آنچه که باید اجتناب شود

– نقطه­ گذاری (نشانه­ گذاری)

–  جدال من و ما و معلوم و مجهول

–  نمونه­های نوشته­ی خوب

– املا و دستور زبان

سبک : طرح­بندی

– قالب

-پردازشگر واژه در مقابل زبان نشانه ­گذاری

– نمودارها و جدول­ها

– جدول محتویات ، کتاب­شناسی و فهرست مطالب

نتیجه ­گیری

قدردانی

-منابع

-راهنماي ارجاع سريع

اين دستورال عمل كاري براي نوشتن يك پايان ­نامه است . براي كمك به دانشجويان كارشناسي ارشد و سالن هايي رشته­ هاي مهندسي كامپيوتر/الكترونيك/الكتريك در مرکز سیستم­ های پردازش اطلاعات هوشمند (CIIPS) در دانشگاه استرالياي غربي (UWA) در نظر گرفته شده است . دستورالعمل به سه بخش اصلي تقسيم مي­شود :

I. ساختار؛ II. ماهیت و III. سبك.

سياست و منطقي بر ساختار يك پايان­ نامه حاكم است و با توجه به موضوع تغيير مي­كند . ماهيت با توجه به موضوع تغيير مي­كند و كيفيت اش به وسيله ­ي دانش فناوري و تسلط  دانشجو بر ضروريات تعيين مي­شود . سبك دو بخش دارد : زبان و طرح­بندي . مورد اول با كاربرد زبان انگليسي به عنوان محيطي از ارتباطات تكنيكي صدايي سر و كار دارد ؛ و مورد دوم با ارائه فيزيكي پايان­ نامه ارشد برروي كاغذ مطابق با الزامات تعیین شده توسط UWA در ارتباط است . تمام اين سه بخش- ساختار ، ماهيت و سبك- بر يكديگر اثر مي­ گذارند . يك پايان­ نامه­ ي خوب کارشناسی ارشد نبايد فاقد هيچ كدام از اين سه مورد باشد .