چند کار کلیدی در انجام پایان نامه دکتری مدیریت گرایش خط مشی گذاری

 

وقتی دانشجوی دکترای مدیریت می خواهد به انجام پایان نامه گرایش خط مشی گذاری بپردازد ، دغدغه های بسیاری در ذهنش خواهد داشت . تفکر . طراحی . نوشتن . بازبینی و اصلاح. چرخه ­ای است که توسط باراس (Barrass) در کتاب مختصر اما بسیار مفیدش در مورد نوشتن به صورت علمی، مورد حمایت قرار گرفته است . تفکر آشفته باعث آشفته نوشتن : یعنی نوشتنی مبهم، نامفهوم و ناخواسته می­شود . قبل از نوشتن و اصلاح، فکر کنید و طراحی نمایید .

نوشتن فرآیندی خطی نیست بلکه چرخه­ ای است . با توجه به مفهوم و چشم ­اندازی واحد، چیزی که اول می ­آید ممکن است در آخر نوشته شود . اما کجا شروع می ­شود ؛ چگونه بازبینی و اصلاح می­ شود ، و چند بار ؟ در ابتدا به ما اجازه دهید تا به افراد خبره و با تجربه گوش دهیم . ما در اینجا چند نکته ظریف کلیدی را بازگو می کنیم :

 ۱٫ در ابتدا با نوشتن شروع نمایید . نوشتن را تا خاتمه­ ی پروژه و تحقیق ­تان با تاخیر نیندازید . هر زمان که بخشی از کار را تمام می­ کنید «گزارش فنی» کامل و مختصری را بنویسید. بااین روش، شما هر چیزی را که انجام دادید به خاطر می­آورید و زمانی که کار هنوز در ذهن­تان تازه است با دقت آن را ثبت می­ کنید . مخصوصا اگر کارتان برنامه­ نویسی باشد .

۲٫ در ابتدا خطا ها را مشخص کنید . یک «گزارش فنی» که به خوبی نوشته شده است شما را مجبور می­کند قبلاز حرکت به سمت چیز دیگر ، در مورد آنچه انجام داده ­اید فکر کنید . اگر اشتباهی وجود داشته باشد ، به جای موکول کردن آن به وقتی که از نظر زمانی تحت فشار هستید و به آن دسترسی ندارید ، فورا آن را شناسایی می­کنید و می­ توانید به آسانی آن را تصحیح کنید .

۳٫ پایان­ نامه خودرا از درون به بیرون بنویسید . با فصل­ های مربوط به کار تجربی و آزمایشگاهی خود شروع کنید . در این صورت با اعتماد به نفس خواهید نوشت زیرا می­ دانید کارتان از سایرین بهتر است . بعد از غلبه بر الزامات ابتدایی ، سراغ فصل ­های بعدی بروید .

۴٫ با یک ضربه سنگین تمام کنید ، نه شکایت و زاری . چیزهای مقدماتی را اول ، و بهترین­ ها را برای آخر نگهدارید . اولین و آخرین تجربیات مورد تاکید هستند . فصل­ های خود را طوری مرتب کنید که اولین و آخرین فصل­ های آزمایشگاهی­ شما دقیق و قابل اطمینان باشد .

۵٫ بعد از نوشتن نتیجه ­گیری ، مقدمه را بنویسید . کارشناس ابتدا مقدمه و سپس نتیجه ­گیری را خواهد خواند تا ببیند اگر وعده­ای در ابتدا مطرح شده است بعدا در واقعیت عملی شده است . مطمئن شوید که مقدمه و نتیجه­ گیری صد در صد با هم هماهنگ باشند .

۶٫ «هیچ­کس به تنهایی جزیره نیست». بازبینی انتقادی مقالات کارتان را در متن قرار می­ دهد. معمولا یک­ سوم پایان­ نامه­ دکتری در مورد سایر کارها است ؛ و دو سوم آن چیزی است که خودتان انجام داده ­اید . بعد از یک بازبینی کامل و انتقادی ، داوطلب دکتری باید توانایی شناسایی محققان اصلی رشته مورد نظر و ساختن پروپوزالی دقیق برای پژوهش دکتری را داشته باشد .

۷٫ زمان نوشتن پایان­ نامه ­تان را تخمین بزنید و سپس آن را سه برابر کنید تا به برآوردی صحیح دست یابید . نوشتن در یک دوره منعطف بسیار مطلوب و همچنین کمتر تخمین زدن زمان مورد نیاز نیز آسان است ؛ اما افزیش سه برابری تخمین اولیه واقعی ­تر است .

خیلی از دانشجویان در رشته‌های مختلف مدیریت در مقطع دکتری، در دانشگاه‌های مختلف کشور مثل مدیریت بازرگانی، خط مشی گذاری عمومی، مدیریت دولتی، صنعتی، منابع انسانی و…، پیچیدگی‌های کار پروپوزال و پایان نامه را دقیقاً درک می‌کنند و دغدغه‌های خیلی زیادی دارند که بتوانند مطالب را تمام کنند و بخش‌های مختلف را انجام دهند، ائم از «بیان مسئله»، «اهمیت ضرورت تحقیق»، «هدف»، «فرضیه»، «روش تحقیق». ممکن است یک دانشجو برای پایان نامه مدیریت دولتی گرایش تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی بخواهد از یک مؤسسه‌ای که در این زمینه کار مشاوره‌ای انجام می‌دهد کمک بگیرد و با گرفتن آموزش  و یا با همکاری یکدیگر، یا ترکیبی از هر دو، کار پایان نامه خود را انجام دهد. در هر صورت دانشجو باید یاد بگیرد که وقتی می‌خواهد «اهمیت و ضرورت مسئله» را بنویسد، چه در پروپوزال و چه در رساله، باید بداند که این قسمت به چه مباحثی می‌پردازد، مثلاً اهمیت کدام است، ضرورت کدام است، از بعد علمی و از بعد کاربردی نتایج آن تحقیق چه منافعی در سطح جامعه محلی یا در سطح کشور می‌تواند داشته باشد. همچنین در سطح علمی و تئوریک، چه کاربردهایی برای محققانی که دوست دارند در این زمینه تحقیق کنند، خواهد داشت. همه این موارد می‌تواند جزء «اهمیت و ضرورت تحقیق» باشد.

یکی از نظریه‌ها این است که در بخش «اهمیت و ضرورت مسئله» خیلی بحث رفرنس دهی مطرح نیست. این که بخواهیم مؤلفه‌ها را باز کنیم یا بخواهیم از جای دیگری رفرنس دهیم، بهتر است انجام نگیرد. در بخش «اهمیت و ضرورت مسئله» بهتر است مستقیم به این که: چه مشکلی حل می‌شود؟ نتایج آن چه اهمیتی دارد؟ یا این که اصلاً ضرورت چیست؟ دغدغه چه هست؟ و می‌خواهیم چه مشکلی را حل کنیم، پرداخته شود.

منظور از دغدغه، شکاف تحقیق نیست. جای مطرح کردن شکاف در رساله دکتری رشته مدیریت، در بخش «بیان مسئله» است. برای بیان «اهمیت و ضرورت تحقیق» مثلاً در خیلی از رشته‌ها مثل مدیریت رسانه یا مدیریت آموزشی یا مدیریت آموزش عالی، باید بگوید در بخش رسانه یا در مؤسسات آموزشی چه کاربردهایی می‌تواند داشته باشد و در کجاها می‌تواند استفاده شود.  در رشته‌هایی مثل بیمه، بانکداری، مهندسی مالی یا بین‌الملل بخش «اهمیت و ضرورت مسئله» تفاوت دارد. مثلاً در رشته بیمه باید «اهمیت و ضرورت تحقیق» در بیمه گفته شود و نباید به صورت کلی در بخش مدیریت مطرح شود. حتماً باید کاربردها در زمینه بیمه بررسی شود. در تمام رشته‌ها به این صورت است. اگر کسی «اهمیت و ضرورت مسئله» را برای انجام پروپوزال یا رساله دکتری مدیریت، مثلاً در مدیریت ورزشی می‌خواهد بنویسد، باید ببیند که  آن تحقیق یا نتایج آن تحقیق چه کاربردهایی می‌تواند در بخش مدیریت ورزشی داشته باشد. در تربیت بدنی یا مدیریت و برنامه ریزی تربیت بدنی، مدیریت راهبردی در سازمان‌ها و رویدادهای ورزشی، مدیریت اوقات فراغت و ورزش‌های تفریحی، مدیریت بازاریابی و رسانه‌ها در ورزش و… که همگی گرایش‌های مدیریت ورزشی هستند، در بخش «اهمیت و ضرورت تحقیق» باید به طور کلی  به اهمیت و کاربردهای آن در ورزش پرداخته شود و نتایج علمی آن در چه جاهایی کاربرد دارد. یعنی کاملاً شفاف سازی شود تا بفهمیم که در واقع انجام و نتیجه گیری برای آن پایان نامه دقیقاً در کجاها می‌تواند استفاده شود.

دانشجو برای نوشتن پایان نامه مدیریت دولتی گرایش تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی در گام اول اهمیت ضرورت را  می‌تواند در پاراگراف اول با این جمله شروع کند که خودِ متغیرها یا خودِ عنوان را کمی بازتر کند (نه این که بخواهد متغیرها را تعریف یا تشریح کند) این که بحث چیست و چه کسانی نظریه مهم راجع به آن داده‌اند. چنان چه آماری در موضوع تحقیق وجود داشت، آن را هم می‌تواند جزء اهمیت و ضرورت ذکر کنیم. یعنی مثلاً بگوییم الان آمارها نشان می‌دهند که ….، این می‌تواند در بخش اهمیت خیلی مؤثر واقع شود. باید سعی کنیم آمارها به روز باشد و از آمارهای قدیمی در این بخش استفاده نکنیم. این روش خیلی کمک می‌کند که مطلب برجسته‌تر شود و در ادامه باید از کاربردها و استفاده از نتایج در سطح جامعه و بالاتر و کاربردهای عملی و دیگر چیزها و در مراحل آخر باید برویم به دنبال سازمانی که در آن مطالعه خودمان را انجام می‌دهیم و بگوییم در این سازمان هم می‌تواند گره از مشکلات باز کند و در این زمینه مفید باشد و مستقیماً به آن سازمان مربوطه بپردازد.

چه موسساتی برای انجام پایان نامه دکتری مدیریت تصمیم گیری و خط مشی گذاری قابل اعتماد هستند؟

 

پایان نامه و رساله دکتری متنی است که بر اساس تلاش‌های فراوان دانشجویان انجام می‌گردد و کسب نمره بالا لحظه‌ای است که تمامی تلاش‌های دانشجویان،خستگی های طاقت فرسا، صرف ساعت های بیشمار و بی خوابی های این افراد به ثمر می نشیند. پایان نامه ارائه شده توسط اساتید مختلف و هیئت داوران بازبینی می‌شود و اگر پایان نامه دارای اشکالات فراوان باشد توسط اساتید به دانشجو جهت بازبینی دوباره بازگردانده می‌شود.پس منطقی است که دانشجویان خواهان ارائه پایان نامه و رساله با حداکثر کیفیت ممکن به اساتید و داوران باشند. این عمل را موسسات زیادی امروزه انجام می‌دهند که کار دانشجو را در جهت دریافت مدرک تحصیلی راحت تر کرده‌اند.

گاهی اوقات ممکن است انجام پایان نامه دکتری مدیریت تصمیم گیری و خط مشی گذاری برای دانشجو امکان پذیر نباشد، یا دانشجو وقت انجام این کار را نداشته باشد. دانشجو در این صورت می‌تواند انجام پایان نامه خود را به موسسات مطمئن که در زمینه انجام پایان نامه و رساله دکتری مدیریت تصمیم گیری و خط مشی گذاری قابل اعتماد هستند، بسپارد.

اما سوال اینجاست که دانشجو به کدام موسسات می‌تواند اطمینان کند و اینکه انجام پایان نامه خود را به کدام موسسه بسپارد. دانشجو باید درباره موسسات به‌خوبی تحقیق کند و از افرادی که قبلاً با این موسسات کار کرده‌اند و مشورت بگیرد و به این نتیجه برسد که کدام موسسه برای انجام پایان نامه و رساله دکتری مناسب می‌باشد. چون همانطور که خودتان هم می‌دانید انجام پایان نامه و رساله دکتری از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

نمره ای که پایان نامه و رساله دکتری می‌آورد. در آینده شغلی شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. پس باید در انجام آن دقت بسیار زیادی به خرج دهید ، شما باید انجام پایان نامه و رساله دکتری خود را به موسساتی بسپارید که از چند تیم حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه تشکیل شده‌اند . قیمت انجام پایان نامه ها را نیز باید در نظر بگیرید و باید با مؤسسه‌ای کار کنید که قیمت مناسبی به شما پیشنهاد می‌دهد. دقت کنید که قیمت‌های بالا دلیل بر این نمی‌شود که این موسسات کیفیت کارشان نیز بالا می باشد. پس قبل از هر کار باید در باره این موسسات به‌خوبی تحقیق کنید و پس از اینکه مطمئن شدید این موسسات به خوبی پایان نامه و رساله دکتری شما را به پایان خواهد رساند انجام پایان نامه و رساله دکتری خود را به آن‌ها بسپارید.

راه‌های ارتباط با این موسسات :

دانشجویان عزیز از راه‌های مختلفی می‌توانند با موسسات انجام پایان نامه و رساله دکتری مدیریت تصمیم گیری و خط مشی گذاری ارتباط برقرار کنند اما در این روزهایی که بیماری کرونا شدت گرفته است، بهتر است این کار را در داخل خانه و به صورت آنلاین انجام دهید. این مؤسسات به صورت آنلاین خدمات ویژه‌ای را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. در واقع دانشجو می‌تواند به صورت آنلاین در داخل خانه سفارش انجام پایان نامه خود را به این موسسات بسپارد و پایان نامه خود را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان تحویل بگیرد.

مؤسسات نجام پایان نامه و رساله دکتری از چند تیم حرفه‌ای و باتجربه تشکیل می‌شوند که سعی می‌کنند از با کیفیت ترین مطالب در داخل پایان نامه ها استفاده کنند. این موسسات همچنین تمامی مطالبی را که در داخل پایان نامه دانشجویی استفاده می‌کنند، را به خوبی برای دانشجو توضیح می‌دهند تا دانشجویان را به بالاترین درک از این مطالب برسانند. همانطور که خودتان هم می‌دانید دانشجو باید از پایان نامه خود در مقابل اساتید و داوران دفاع کند و برای این کار باید تسلط کافی برای روی پایان نامه خود داشته باشد.  دفاع پایان نامه نقش بسیار مهمی در مرحله نهایی پایان نامه خواهد داشت.

گاهی اوقات دانشجو برای انجام پایان نامه خود عجله دارد. در این صورت نیاز می‌توانید به صورت آنلاین و به راحتی با این موسسات ارتباط گرفته و سفارش انجام پایان نامه و رساله دکتری فوری را در داخل سایت این موسسات ثبت کرده و سپس منتظر تحویل سفارش خود باشید. در صورتی که شما سفارش خود را به صورت فوری ثبت کنید. این موسسات پایان نامه و رساله دکتری شما را در کوتاهترین زمان ممکن به دست شما خواهند رساند.

 قیمت انجام پایان نامه دکتری مدیریت و گرایش ها :

ممکن است شما هم با قیمت‌های مختلفی در زمینه انجام پایان نامه و رساله دکتری مدیریت تصمیم گیری و خط مشی گذاری مواجه شده باشید. همانطور که خودتان هم می‌دانید افراد و موسسه‌های زیادی امروز در این زمینه فعالیت می‌کنند. این موسسات پایان نامه و رساله دکتری مدیریت تصمیم گیری و خط مشی گذاری را با بهترین شرایط انجام می‌دهند تا بتوانند رضایت مشتریان خود را نیز جلب کنند. این موسسات انجام پایان نامه و رساله دکتری را با ارزان ترین قیمت‌ها به پایان می رسانند و آن را در کمترین زمان و به راحتی به شما تحویل می دهند.

شما می توانید قیمت انجام پایان نامه و رساله دکتری را از سایر موسسات جویا شوید و سپس کار نگارش پایان نامه خود را با کیفیت و قیمت مناسب به تیم حرفه ای و با سواد موسسه‌های مختلف بسپارید. همانطور که اطلاع دارید امروزه افراد و موسسات متعددی با قیمت های متفاوتی و هم چنین کیفیت های مختلف کار انجام پایان نامه را انجام می دهند.

اما ممکن است که قیمت انجام پایان نامه و رساله دکتری تصمیم‌گیری و خط مشی گذاری به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. در واقع می‌توان گفت قیمت انجام تمامی پایان نامه و رساله‌های دکتری با یکدیگر برابر نمی‌باشد و قیمت انجام آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و این بستگی به نوع پایان نامه و رساله‌ای دارد که دانشجو از ما می‌خواهد، انجام برخی از پایان نامه‌ها کار بسیار دشواری می‌باشد و انجام برخی دیگر آسانتر، به طور حتم انجام این دو پایان نامه قیمت یکسانی با یکدیگر نخواهد داشت.

به طور کلی می‌توان گفت که قیمت انجام پایان نامه و رساله دکتری با توجه به کیفیتی که این پایان نامه‌ها و رساله ها دارند، بسیار مناسب و ارزان می‌باشد و این موضوع کاملا به نفع دانشجو می‌باشد. چون این پایان‌نامه‌ها می‌توانند، بهترین نتایج را  برای دانشجو بیاورند و این موضوع در آینده دانشجو تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. بنابراین می‌توان گفت سپردن پایان نامه و رساله دکتری به موسسات مختلف مزایای زیادی برای دانشجو خواهد داشت.