برای انجام رساله مدیریت گرایش تطبیق و توسعه چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

انجام رساله مدیریت گرایش مدیریت تطبیق و توسعه

یکی از گرایش های مهم مدیریت در انجام دکترای تطبیق و توسعه می باشد که برای انجام رساله آن باید برخی مسائل را رعایت کنیم . چیزهایی که در اینجا می آید موارد اصلی نبوده و چیزهایی است که در کمتر جایی می توانید پیدا کنید :

۱٫ تحقیق تنها بعداز نگارش آن پایان می ­یابد . چیزی که می ­نویسید باید قابل ارتباط برقرار کردن و متقاعد کننده باشد .

۲٫ مشخصه­ های نوشته­ ی علمی به ترتیب صحت ، وضوح و اختصار است .

۳٫ سعی کنید همان­طورکه با دیگران صحبت می­ کنید، بنویسید: «ظاهر را ببینید». این روش باعث می­ شود به طور مستقیم و واضح آن را بگویید .

۴٫ فصل­ های خود رادر چهار پیش­نویس بنویسید :

(الف) اول: واقعیت­ ها را کنارهم قرار دهید

(ب) دوم: پیوستگی و روان بودن نظریات را بررسی کنید

(پ) سوم: خوانایی

(ت) چهارم: ویرایش

تمام جزئیات در کتاب لیندزی آمده است (۵، فصل­های ۱ تا ۴).

۵٫ مقدمه بایدشامل فرضیه (یکپارچه) باشد. خواننده در یک فرضیه­ ی واضح و شفاف، ساختار و اسکلت پایان­ نامه دکتری مدیریت را در می ­یابد ، اسکلتی که تمام پوست و گوشتی که بعدا ارائه می­شوند رویآن قرار می­ گیرد .

۶٫ دامنه و تاکید بازبینی و مرور مقالات باید در ارتباط مستقیم با موضوع پایان­ نامه باشد .

۷٫ فصل مشترکی رادر نظر بگیرید که به طور یکجا تمام جزئیات آزمایشگاهی مشترک در تمام فصل­ های آزمایشگاهی را ارائه کند . این از تکرارهای خسته­ کننده جلوگیری می­کند و بدون اینکه با روش های خسته­ کننده گیج شویم باعث آشکار شدن راه­های ارائه­ ی موثرتر نتایج آزمایشگاهی در فصل­ های مختلف می­شود .

۸٫ آزمایش ­ها و نتایج باید با جزئیات دقیق در فصل­ های مجزا قرار گیرند . برای ساختار هر فصل آزمایشگاهی به بخش­های i و iv را رجوع کنید . گروه­بندی چندین فصل آزمایشگاهی مرتبط در یک فصل مجزا بر ارائه­ ی جداگانه هر آزمایش و صرفا یک فصل جدا برای بخش بحث ، ارجحیت دارد . آزمایش ­ها را با یکدیگر ترکیب می­کند و به صورت یک فصل ارائه می­ دهد .

۹٫ بحث کلی یا نتیجه­ گیری تمام پایان­ نامه را ادغام می­کند و نکات اصلی ­اش را یک­جا ارائه می­ کند . این باید در چارچوب فرضیه­ ی مرتبط با پایان­ نامه باشد . مقدمه و این فصل همراه با بخش خلاصه یا چکیده مهمترین بخش ­های پایان­ نامه هستند .

–  تذکرات هارتمن (Hartmann)

نکاتی که در زیر در مورد نوشتن پایان ­نامه دکتری فهرست شده است ، از سمیناری جمع شده است ، همراه بانکاتی که به طور گسترده توسط اولین سخنران در طول بحث گروهی و در نهایت توسط تمام سه سخنران پنل به دست آمده است . دانشجویان کارشناسی ممکن است به صورت اختیاری از این بخش صرف نظر کنند.

۱٫ عنوان. عنوان باید موجز ، متمرکز و عینی باشد و در صورت امکان قلمروی پایان­ نامه را مشخص سازد .

۲٫ چکیده یا خلاصه . کارشناسان از آن جهت به اینجا نگاه می­ کنند که ببینند آیا دانش جدیدی وجود دارد و در صورت وجود آن چه چیزی است .

۳٫ مقدمه . به خاطر داشته باشید که صفحات مقدمه مهم هستند زیرا اولین و شاید آخرین اثر را بر کارشناس می­ گذارند . از نمودار ها ، سرتیتر ها و تیتر های فرعی و … استفاده کنید تا باعث ایجاد علاقه و تقویت آن شوید .

۴٫ مقالات مروری . این باید یک سنتز حیاتی از وضعیت دانش باشد . مخصوصا مواردی که به تحقیق بیشتر نیازدارند مهم هستند : چه چیزی انجام نشده است ، چه چیزی انجام شده است ، و اختلاف بر سرچه چیزی است . کارشناس با خواندن این بخش درمی­ یابد که دانشجو چگونه فکر می­کند .

۵٫ آزمودن فرضیه. چارچوب فرضیه باید با دقت مشخص شود و آزمایشات برای آزمودن آن به خوبی طراحی شوند.

۶٫ مواد و روش ­ها.از کنترل کیفی مناسب و دقیق و تجزیه و تحلیل آماری مناسب مطمئن شوید . جزئیات کافی برای تکرار آزمایشات تا هفت سال را حفظ کنید ، همانطور که از نظر قانونی مورد نیازاست .

۷٫ بحث کلی یا نتیجه­ گیری. ممکن است بتوانید در اینجا نظریه ­ای ارائه دهید.

۸٫ با خواندن پایان­ نامه دکتری کارشناسان سئوالات زیر را می ­پرسند :

  • آیا دانشجو تمام منابع را خوانده است ؟
  • این پایان­ نامه چه پرسش­ هایی به وجود می­ آورد ؟
  • چه قابلیتی برای ایجاد کارهای دیگر دارد ؟
  • جنبه کیفی جریان این نظرات چیست ؟

۹٫ به یاد داشته باشید که کارشناسان پایان­ نامه را بخش­ بخش با خیرخواهی و سخاوتمندی می­ خوانند ، یعنی آن را با هدف ناکامی و رد کردن دانشجو مطالعه نمی ­کنند .

۱۰٫ تمام پایان ­نامه را بخوانید تا از تکرار جلوگیری شود .

۱۱٫ اول پایان­ نامه و رساله دکترا خود را برای ارائه ­ی نظرات و دوباره برای ویرایش بخوانید (نکته ۴ در بخش ۳٫۵ راببینید).

–  اولین پیش­ نویس ­ها و طرح­ های خود را کنار هم جمع کنید

بر اساس قانون اول نیوتن ، شروع چیز جدید مشکل است زیرا باید بر اینرسی غلبه کرد . نگارش یک رساله دکتری از یک طرح اولیه استثنا نیست . راهی که پیشنهاد می­کنم این است که نوشتن پایان ­نامه خود را شروع کنید قبل از اینکه آگاهانه شروع به نوشتن آن کنید : به این ترتیب که یادداشت­ های دقیق و کامل خود را در  «دفتر گزارش تحقیق CIIPS» نگه دارید و «گزارشات تکنیکی» را به محض تکمیل هر بخش از کار بنویسید .

از هر تکنیک نوشتنی که با آن آشنا و راحت هستید استفاده کنید . به عنوان مثال اگر دوست دارید قبل از اینکه رسما افکار خود را نویسید از مشخص کردن آنها به صورت نکته ­ای استفاده کنید پس انجامش دهید . اگر شما از «نقشه­ های ذهنی» (۱۷) در تکنیک مطالعه خود استفاده کرده ­اید ، ممکن است بخواهید آنها را نیز در پایان­ نامه­ تان بنویسید . هر منبع یا تکنیک مارشال که برایتان کار کرده است و از آن برای کمک استفاده کرده ­اید را در پایان ­نامه دکتری بنویسید .

اکنون شما با ساختار کل پایان­ نامه و همچنین با هر کدام از فصول آزمایشگاهی آشنا هستید (بخش ۱٫۲را ببینید) . شما همچنین از مشاوره­ی چند پروفسور با تجربه­ بهره برده ­اید . حالا به ما اجازه دهید تا با مهمترین جزئیات عملی نوشتن یک پایان­ نامه مدیریت واقعی ، کمی بیشتر یا کمتر از چیزی که نیاز است ، رو به رو شویم .