رشته حسابداری یکی از پرکاربرد ترین و نیز پر طرفدار ترین رشته های مالی می باشد که توانسته است از پیشرفت های قابل قبولی در طی چند سال گذشته برخوردار شود . ادامه تحصیل و انجام پایان نامه دکتری حسابداری یکی از حساس ترین مراحل در کلیه رشته های دانشگاهی و از جمله حسابداری می باشد . تدوین و تنظیم رساله دکتری به تنهایی می تواند غیر از زمان بر بودن آن به دلیل عدم آشنایی یا اطلاعات نادرستی که ممکن است از طرف دانشجو کسب شود مشکلاتی را برای او به وجود بیاورد . از همین رو انجام پایان نامه دکتری حسابداری به دلیل حساسیت این رشته همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. امروزه انجام پایان نامه دکتری حسابداری توسط تیم مجرب و کارآزموده انجام می گیرد که از همان مراحل اولیه و شروع صفحات آغازین در انجام رساله دکتری حسابداری همراه دانشجو بوده و وی را تا حصول نتیجه نهایی و نگارش نهایی رساله یا تز دکتری یاری می رسانند .

درباره مراحل نگارش و انجام رساله دکتری بیشتر بدانید

اصولا به دلیل تکیه بر منابع علمی و مستدل در انجام رساله دکتری لازم است تا ابتدا دانشجو اطلاعات مناسبی را در خصوص بخش های مختلف یک تز یا رساله دکتری کسب نماید . در واقع برای انجام پایان نامه دکتری حسابداری غیر از اشراف بر موضوع تقسیم بندی فرایند و ساختار نگارش و انجام رساله دکتری حسابداری نیز بسیار مهم و می توان گفت برای نگارش آن که در نهایت باید مورد تایید هیئت علمی دانشگاه قرار گیرد و بتوان آن را به عنوان یک PHD معتبر نامید استفاده از تحقیقات گسترده و تمرکز بر موضوع بسیار حیاتی می باشد . پایان نامه دکتری غالبا به صورت ۲۰ واحدی ارائه می شود . در انجام مراحل مختلف انجام پایان نامه دکتری حسابداری لازم است تا از خلاقیت های دانشجو یا تیم های نگارش پایان نامه  از همین رو لازم است تا نخست با مراحل مختلف انجام پایان نامه دکتری حسابداری آشنا شوید که عبارتند از :

  1. بخش های ابتدایی و آغازین
  2. معرفی پژوهش حسابداری
  3. ادبیات پژوهش
  4. مراحل مختلف انجام پژوهش رساله دکتری
  5. یافته ها و دستاوردهای تحقیق
  6. تجزیه و تحلیل و بررسی تحقیقات و اطلاعات کسب شده
  7. چکیده پژوهش
  8. منابع
  9. پیوست ها و مستندات ضمیمه

به طور کلی پس از انجام پایان نامه دکتری حسابداری لازم است تا تز مذکور به تایید هیات علمی رسیده و سپس وجاهت قانونی و علمی پیدا کند .

ویژگی های یک پایان نامه موفق

در واقع انجام رساله دکتری حسابداری مهم ترین بخش از تحصیلات نهایی یک دانشجو در این زمینه می باشد. به نوعی می توان گفت که دانشجو نتیجه و ثمره نهایی تلاش های علمی خود را در این زمینه دریافت می کند و می تواند ضمن توجیه و توضیح مسائل مختلفی که در سمینار مربوطه مطرح می شود همچنین می تواند در حوزه مالی و حسابداری در خصوص مطالب مختلف و پیشرفته و حل مسائل راه حل های مناسبی را ارائه دهد. پس از انجام رساله دکتری حسابداری فارغ التحصیل این رشته می تواند ضمن افزایش آگاهی های مربوطه و توانایی تمرکز در این زمینه در موضوع مورد نظر نیز اشراف حاصل نماید. البته نباید انتظار داشت که با اطلاعات ناقص و بدون منابع مستند و یا شتابزدگی در نگارش و مراحل مختلف انجام پایان نامه دکتری حسابداری به نتایج مناسبی دست پیدا کرد . همچنین شتابزدگی و عدم رعایت استحکام و چارچوب های نگارش و انجام رساله دکتری به دلیل ظرافت های موجود در بسط و گسترش موضوع می تواند به کلیت کار لطمه بزند .