چگونگی نگارش صحیح و درست پایان نامه دکتری

پایان نامه دکترا مهمترین بخش یک مدرک دکتری تحقیقاتی است که باید انجام شود : اوج سه یا چهار سال کار تمام وقت برای ایجاد یک سهم اصلی در زمینه دانشگاهی شما . بنابراین انجام پایان نامه دکتری شما می تواند یک امکان کاملاً دلهره آور به نظر برسد ، با تعداد کلمات زیاد، فشار نوشتن چیزی جدید و البته احتمال دفاع از آن در viva پس از اتمام .

این صفحه به شما مقدمه ای را با آنچه باید در مورد پایان نامه دکتری بدانید، با مشاوره در مورد ساختار ، بازخورد ، ارسال و موارد دیگر ارائه می ده د.

شروع پایان نامه دکتری

اولین مرحله پایان نامه دکتری شما معمولاً مرور ادبیات است . ما قبلاً راهنمای مفصلی در مورد آنچه بررسی ادبیات دکتری شامل می شود نوشته ایم ، اما آنچه شما باید در مورد این مرحله از دکتری خود بدانید در اینجا آمده است :

مرور ادبیات فرصتی است برای شما برای نشان دادن دانش و درک خود از آنچه قبلاً در مورد حوزه تحقیقاتی شما نوشته شده است – این می تواند شامل مقالات، مقالات، کتاب ها، داده ها و موارد دیگر باشد .

به جای خلاصه کردن صرفاً آنچه دانشمندان دیگر در مورد موضوع خود گفته اند، باید به ارزیابی و تحلیل استدلال های آنها بپردازید

بررسی ادبیات معمولاً اولین وظیفه دکتری شما است – و معمولاً بخش یا فصل اول پایان نامه شما را تشکیل می دهد .

پس از پایان بررسی ادبیات خود ، به بخش عمده پایان نامه دکتری خود می روید. البته، در نهایت به مرور روشن باز می‌گردید تا مطمئن شوید که به‌روز است و حاوی مطالب اضافی است که ممکن است در طول تحقیق خود با آن برخورد کرده باشید.

 

تحقیق پایان نامه دکتری

آنچه پایان نامه دکتری شما را از کارهای قبلی دانشگاهی که انجام داده اید متمایز می کند، این واقعیت است که باید کمکی اصیل به دانش آکادمیک باشد. شکلی که این مشارکت اصلی به خود می گیرد تا حد زیادی به رشته شما بستگی دارد.

پایان نامه های هنر و علوم انسانی معمولاً شامل بررسی متون، منابع و چارچوب های نظری مختلف است

علوم اجتماعی بیشتر بر بررسی‌های کیفی یا کمی و مطالعات موردی تمرکز می‌کنند

موضوعات STEM شامل طراحی، ثبت و تجزیه و تحلیل آزمایش ها، استفاده از داده های آنها برای اثبات یا رد یک نظریه مجموعه است.

بسته به ماهیت تحقیق خود، می‌توانید یافته‌های خود را در حین حرکت «نوشتن» کنید، یا آن را تا دوره اختصاصی «نوشتن»، معمولاً در سال سوم دکترا، رها کنید. رویکرد شما هرچه که باشد، مهم است که یادداشت‌های دقیق منابع و روش‌های خود را حفظ کنید – وقتی صحبت از استفاده از منابع در پایان‌نامه‌تان در پایین‌تر می‌آید، زندگی شما را بسیار آسان‌تر می‌کند.

 

پایان نامه دکتری در مقابل پایان نامه

استفاده از اصطلاحات «پایان‌ نامه» و «پایان‌نامه» به صورت مترادف معمول است، اما به‌طور دقیق، تفاوت معناداری بین آنها وجود دارد: تز شما استدلال شماست. این نتایجی است که شما از طریق بررسی بورس تحصیلی موجود در بررسی ادبیات خود و ترکیب آن با نتایج تحقیق اصلی خود به آن رسیده اید.

پایان نامه شما بیانیه کتبی پایان نامه شما است. اینجاست که شما یافته های خود را به گونه ای ارائه می کنید که به طور سیستماتیک نتیجه گیری شما را نشان داده و ثابت می کند.

به زبان ساده، شما یک پایان نامه ارسال می کنید، اما این پایان نامه ای است که سعی در اثبات آن دارد که اساس دکترای شما را تشکیل می دهد.

منظور این نیز این است که نگارش پایان نامه شما به طور کلی از فرمول بندی پایان نامه شما پیروی می کند (نوشتن یک دکترا قبل از اینکه بدانید چه می خواهید بگویید، نسبتاً دشوار است!).

با این حال، برای دانشگاه‌ها و دانشگاهیان طبیعی است که از یکی (یا هر دو) اصطلاحات هنگام توصیف تحقیقات دکترا استفاده کنند – در واقع، ما از هر دو «پایان‌نامه» و «پایان‌نامه» در وب‌سایت خود استفاده می‌کنیم.

پایان نامه دکتری باید چند فصل داشته باشد ؟

هیچ قانون سخت و سریعی برای تعداد فصول در پایان نامه دکتری وجود ندارد، اما اکثر آنها دارای چهار یا پنج فصل هستند (علاوه بر مقدمه و نتیجه). این همان چیزی است که هنگام برنامه ریزی تحقیق خود با استاد راهنما صحبت خواهید کرد – باید در مورد تعداد مناسبی از موضوعاتی که در پایان نامه خود در جلسات نظارتی خود به آنها رسیدگی کنید، توافق کنید.

 

نوشتن پایان نامه دکتری شما

هنگامی که تحقیقات خود را انجام دادید و به پایان نامه خود رسیدید، تنها یک کار باقی می ماند : آن را روی کاغذ بیاورید . به اندازه کافی، این بخش پایانی یک دکترا اغلب به عنوان “دوره نوشتن” نامیده می شود.

این زمانی است که شما پایان نامه نهایی را تولید می کنید که به عنوان پایه آزمون صدای ویوا ارائه می شود . ماهیت این کار می تواند از دکترا به دکترا متفاوت باشد .

در برخی موارد ممکن است مقدار زیادی پیش نویس فصل و مطالب دیگر داشته باشید. بنابراین «نوشتن» به فرآیندی برای پیش‌نویسی مجدد و مونتاژ این اثر در پایان نامه نهایی تبدیل می‌شود. این رویکرد در رشته‌های هنر و علوم انسانی رایج است که در آن دانشجویان دکترا تمایل دارند در مراحلی از یک پروژه کار کنند و در حین انجام کار بنویسند.

از طرف دیگر، ممکن است بیشتر دوره دکتری خود را صرف جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها کرده باشید. اگر چنین است، اکنون یافته‌ها و نتیجه‌گیری‌های خود را به منظور تولید پایان‌نامه نهایی خود «نوشتن» خواهید کرد. این رویکرد در افراد STEM رایج‌تر است، جایی که طراحی آزمایش و جمع‌آوری داده‌ها منابع بسیار فشرده‌تری دارند .

هر فرآیندی را که اتخاذ کنید، اکنون یک بیانیه متقاعدکننده و منسجم از استدلال خود ارائه خواهید داد، که آماده ارائه برای بررسی است .

بازخورد پایان نامه دکتری

استاد راهنما معمولاً در مورد پیش نویس هر فصل به شما بازخورد می دهد و سپس در مورد پیش نویس کلی پایان نامه قبل از ارسال آن برای امتحان بازخورد می دهد. هنگامی که پایان نامه در حال انجام است، نظرات آنها فرصتی برای آنها خواهد بود تا مطمئن شوند که تحقیقات شما در مسیر درست پیش می رود و برای شما در مورد هر چیزی که نگران آن هستید از آنها راهنمایی بخواهید. این بازخورد معمولاً در قالب یک جلسه نظارتی ارائه می شود .

اگرچه استاد راهنمای دکترای شما خوشحال خواهد شد که در مورد کارتان به شما مشاوره دهد، اما نباید انتظار داشته باشید که آنها یک ویراستار باشند – این مسئولیت آنها نیست که اشتباهات دستوری یا املایی را تصحیح کنند، و باید مطمئن شوید که هر پیش نویسی که به آنها ارسال می کنید، به این صورت است. تا حد امکان بدون خطا به طور مشابه، آنها حاضر نخواهند بود کار شما را طوری ویرایش کنند که تعداد کلمات خاصی را در نظر بگیرد .

پایان نامه دکتری خود را هنگامی که پیش نویس نهایی پایان نامه دکتری خود را به پایان رساندید و توسط استاد راهنما تأیید شد، آن را برای بررسی ارسال می کنید . این زمانی است که برای ممتحنانی که viva شما را هدایت می کنند ارسال می شود .

ارسال پایان نامه شامل چاپ نسخه های کافی برای ممتحنین و مخزن دانشگاه است . این کار را تا آخرین لحظه رها نکنید – چاپ چند نسخه از یک سند ۳۰۰ صفحه ای یک کار اساسی است و همیشه باید زمان کافی برای توضیح هرگونه اشکال یا مشکل احتمالی در فرآیند چاپ بگذارید .

viva شما معمولاً ظرف سه ماه پس از ارسال پایان نامه شما انجام می شود. می توانید در راهنمای اختصاصی ما برای PhD viva اطلاعات بیشتری کسب کنید. پس از viva شما، ممتحنان شما گزارشی را به شما می دهند که تایید می کند که آیا نیاز به تغییر در پایان نامه خود دارید یا خیر، با چندین نتیجه بالقوه متفاوت :

پاس – شما مدرک دکتری خود را دریافت کرده اید !

اصلاحات جزئی – اینها معمولاً ویرایش ها ، تغییرات و بهبودهای نسبتاً کوچکی در پایان نامه شما هستند که سه ماه به شما فرصت داده می شود تا آنها را اجرا کنید .

اصلاحات عمده – برای این تغییرات اساسی، ممکن است مجبور شوید بخشی از پایان نامه خود را بازنویسی کنید یا تحقیقات اضافی را با یک مهلت شش ماهه تکمیل کنید.

اکثر دانشجویان دکترا باید برخی اصلاحات را در پایان نامه خود اصلاح کنند (امیدوارم اصلاحات اصلی نباشد). بسیار نادر است که یک پایان نامه شکست بخورد.

هنگامی که تغییرات لازم را در پایان نامه خود ایجاد کردید، آن را برای آخرین بار (معمولاً به صورت الکترونیکی) ارسال خواهید کرد.

اگر قصد دارید تمام یا بخشی از کار خود را منتشر کنید، ممکن است بخواهید درخواست تحریم کنید تا برای مدت معینی برای عموم قابل مشاهده نباشد . ۱۲ ماه یک دوره زمانی نسبتاً استاندارد برای این است ، اگر چه اگر می‌ دانید که می‌ خواهید پایان‌ نامه خود را به کتاب یا تک‌ نگاری تبدیل کنید، ممکن است بخواهید تحریم طولانی‌تری داشته باشید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 1 =