کارشناسی ارشد اقتصاد در مقایسه با MBA

کارشناسی ارشد اقتصاد در مقایسه با MBA

اقتصاد ، مطالعه رفتار و تصمیم گیری در زمانی است که منابع کمیاب هستند . دانشگاه های مختلف انواع مختلفی از برنامه های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی‌ ارشد خود را در این زمینه را ارائه می دهند که دو نفر از آنها دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه اقتصاد و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی هستند که همچنین به عنوان MBA یا مدیریت اجرایی نیز شناخته می شود . کارشناسی ارشد اقتصاد ، یک درجه بیشتر مبتنی بر تحقیق و نظری بیشتری نسبت به MBA است ، که بیشتر بر برنامه های کاربردی نظریه های اقتصادی در دنیای واقعی تمرکز دارد .

مدرک کارشناسی ارشد در اقتصاد

بعضی از دانشگاه ها دارای یک یا دو نوع مدرک کارشناسی ارشد در اقتصاد هستند : کارشناسی ارشد اقتصاد ، یا M.A . و کارشناسی ارشد رشته علوم در اقتصاد ، یا M.S.

هر دوی این مدارک دانشگاهی دارای مقطع تحصیلات تکمیلی مقطع کارشناسی ارشد هستند که توسط دپارتمان‌ های اقتصاد دانشگاهی ارائه می شوند . به طور کلی این مدارک روی اصول تحقیق اقتصادی متمرکزهستند و  سطوح بر اساس مبانی پژوهش اقتصادی تمرکز دارد،به دانش اموزان اموزش میدهند که چگونه اطلاعات کیفی و کمی مربوط به اقتصاد را جمع اوری ، تفسیر و تحلیل کنند.

دوره های کارشناسی ارشد

یک مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد در اقتصاد یک  برنامه ریاضی سخت ترو پیچیده‌تر از رشته MBA است و بیشتر مربوط به نظریه اقتصادی نسبت به برنامه های کاربردی آن در کسب و کاراست. الزامات درون برنامه با توجه به دانشگاه  متفاوت است ، اما بیشتر برنامه ها نیاز به دانش آموزان برای انجام دوره های پیشرفته در اقتصاد الزامات درون برنامه با توجه به دانشگاه متفاوت است ، اما اغلب برنامه‌ها به دانش آموزان نیازدارند تا دوره‌های پیشرفته در اقتصاد خرد و اقتصاد کلان و نیز یک یا دو دوره در econometrics بگذرانند.

 

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

MBA یا مدیریت اجرایی یک مدرک حرفه ای است، که گاهی اوقات توسط بخش های اقتصاد دانشگاه ارائه می شود، اما اغلب توسط دانشکده تجارت پیشنهاد می‌شود. بر خلاف مدرک کارشناسی ارشد در اقتصاد، مدیریت اجرایی یا   MBA یک مدرک کاربردی است که بر آموزش دانش آموزان در زمینه کسب و کار در دنیای واقعی متمرکز است. برنامه های MBA اغلب دارای الزامات ریاضی بسیار کمتر از برنامه های کارشناسی ارشد اقتصاد هستند، که نوعا به هیچ رشته‌ای در حساب دیفرانسیل نیازی به دوره های حسابداری، آمار یا اقتصاد سنجی نیازندارند.

دوره های MBA

برنامه های MBA به دانشجویان مجموعه ای از دوره های کاری و تجاری کاربردی مانند منابع انسانی،  امور مالی، حسابداری، بازاریابی، رفتار سازمانی، عملیات و رهبری ارائه می دهند. بسیاری از برنامه ها به دانشجویان دوره های مختلفی را ارائه می دهند که آنها را تشویق می کند تا ایده های  تجاری  اصلی کسب و کار را خود را مطرح کنند ، سخنرانی‌ها و مطالب بازاریابی برای کسب و کارشان ایجاد کنند و برای حل مشکلات کسب و کار دنیای واقعی با یکدیگر هم‌ کاری کنند .

M.A. در مقابل MBA Career

دانشجویانی که در رشته های کارشناسی ارشد اقتصاد در زمینه تحقیقات شرکت می کنند فارغ التحصیل می شوند ، در تحقیقات خود به حرفه خود ادامه می دهند . آنها ممکن است به جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و ایجاد سیاست برای سازمان های دولتی ، کالج ها و دانشگاه ها ، سازمان های غیر انتفاعی ، مراکز تفریحی ، بیمارستان ها ، بانک های سرمایه گذاری یا شرکت های مشاوره بپردازند . دانشجویانی که فارغ التحصیل MBA هستند ، حرفه ای در کسب و کار ، پیدا کردن شغل در نقش های مدیریتی ، کار مستقیم با مشتریان و نظارت بر فعالیت های روزمره  و روزانه در زمینه های مختلف از جمله آموزش ، مراقبت های بهداشتی و مالی هستند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + بیست =